HAHAHA min far tar kaka!

More
11 years 4 months ago #3994 by pehan
Jeg har i noe tid ertet min far for at deres lave BMW ikke akkurat er noen vinterbil. Fatter pleier å jobbe i utlandet om vinteren, og bare gjøre gjesteopptredener rundt jul. Denne vinteren har han vært hjemme helt siden høsten, og nesten uten avbrudd. For et par dager siden spurta han meg hva det ville koste med en rimelig G. Jeg fortalte ham om prisene på bilene, og hva han måtte kunne forvente. I går ringte han og ville ha hjelp til å prøvekjøre en bil han hadde sett på finn, som sto 20 minutter opp i landet fra Kristiansand. To timer senere er bilen betalt, og står i oppkjørselen dere. Eneste haken, er at den er på sommerdekk :D Så i dag må vi finne et verksted som gidder å legge 4 vinterdekk på felg, og bytte hjulene.

www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38614602

Forrige eier betalte 95 000 for den for tre år siden.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4018 by Roar Sæther
Du får gratulere far med den "nye" doningen :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #4027 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
Gratulasjoner er overbrakt. Fatter er nesten like fornøyd som meg, men den som er er mest fornøyd med den nye bilen, er kona. Tror vi må få til et bytte til våren. Hva vil det koste å sette inn dieselmaskin i den? Jeg kommer en tut til Kragerø når hverdagen er på plass igjen.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 11 years 3 months ago by pehan.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4029 by Roar Sæther
Hvis du regner ca 13-14 lapper så er du der med montering, motor, deler og service. Det tar en helg å få det skikkelig bra, mener jeg.

Det kan hende det dukker opp ekstra påkost i bakre oppheng på girkasse og motorlabber, men det ser man ikke før bensinern er løftet ut.

Er det Tiril, eller kona til far som ble positivt overrasket?? :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #4030 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
Det er Tiril (min kone, for de uinnvidde) som forelsket seg i den nye bilen. Jeg har sagt, at jeg vil være tilstede når mutter skal ut i den nye første gang, så jeg er ikke helt sikker på hvordan hun reagerer enda.
Det er noe litt merkelig med giret på den "nye" bilen. Den tar liksom ikke ordentlig i reversen. Man må gi den litt turtall, og holde det jevnt en liten stund, før den begynner å trekke. Har du noen ide om hva det kan være for noe?
I tillegg henger den litt på bremsa. Regner med at litt skikkelig lufting vil gjøre susen. Bilen har jo stått en stund.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 11 years 3 months ago by pehan.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4031 by Roar Sæther
Den automaten bør inn til Bergs, for en justering. Det er ett eget bånd som bestemmer hvor direkte reversen skal være, og det er justerbart. Minim (Frank Jakobsen) har gjort dette, så det er mulig å gjøre det selv, men Kenneth på Bergs gjør dette i løpet av en fis og en blårøyk, så de er vel å anbefale.
Bremsene dine trenger nok en justering, og kanskje nye håndbrekksvaiere? Vanskelig å si uten å se nærmere på det.

Morro at fruen likte G'n, da :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4032 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
Ja, det var stas at konemor likte den så godt. Tror hun falt for at den er litt mer "bil" og litt mindre "feltvogn". Den har fine myke seter, og oppfører seg liksom litt mer sivilisert.
En ulempe jeg umiddelbart identifiserte, er at den bråker mer. Etter dekkene å dømme, som er alt for breie og "kule" - selv vinterdekkene stikker utenfor skjermene - så er det ikke utenkelig at forrige eier har satt på en potte som skal få bilen til å høres fet ut. Den brummer ganske voldsomt, og er nok ikke egnet for langturer slik den er nå.
Gleder meg til å ta den til Kragerø!


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4033 by Roar Sæther

pehan wrote: Gleder meg til å ta den til Kragerø!


Det gjør ikke lommeboka di :-D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #4034 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
Lommeboken min er heldigvis lykkelig uvitende om hva som skal skje :D Jeg skal dele regningen med fattern, siden det tross alt er hans bil, og den trenger jo en sjekk for å finne ut hvordan tilstanden er.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 11 years 3 months ago by pehan. Reason: Leif på besøk

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4035 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
Hvor lang ventetid er det på å finne en donormotor, og hva slags motorer er det aktuelt å se på?


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.057 seconds
Powered by Kunena Forum