Kjøpsråd... G280 CDI PUR.

More
11 years 4 months ago #3912 by nwerring
Jeg har så vidt begynnt å vurdere og bytte ut Defenderen min med en G vogn. Har ikke erfaring med G annet enn en heller dårlig runde med 240 på reppøvelse i forsvaret for mange år siden....

Det må være en bra vinter bruks bil. Har kikket litt på 280 CDI Pur edition fra sånn ca 2009. Jeg vet den er enkelt utrustet, det er sånn jeg liker det. MEN, er det en bra kjørebil? Er den tett - dvs lekker den vann (som Defenderen..) inn i kupeen, virker varme apparatet ok, drar den en 1000kg henger greit....??

Hilsen Niels.

F.eks: suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-b...peyer/155407664.html

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #3915 by Roar Sæther
Hvor holder du til, Niels? Det kan hende at det lar seg ordne med en testtur i en 2010 Professional, som er ganske lik. Har en kompis i Skien som har en sånn! og han er godt fornøyd med sin. Ellers har VTP en Professional som du også sikkert får prøve en tur.

Trekke henger på ca 1000 kg, er ikke noe problem. Er vel regnet for 3500 kg. Dette er en såpass ny bil, at vanninntrengning ikke er noe problem. Jeg lånte kompisen sin vogn ett par dager, og og du blir fort vant til en PUR eller en Professional. Litt spes for min del, som har kjørt uendelig mange gamle G-vogner. Disse har jo hatt både 20 og 25 år i drift, og har vært dertil innkjørt og slitt. En Proffesional med 7K på telleren er ikke slitt. Sinnsykt tight og fast i kjøreopplevelsen. Varmeapparatet i G har aldri vært noe problem, sånn som i en Defender. Godt og varmt raskt, og såpass varme at det er vondt å holde hånda foran uttaket, når varmen står på fullt :-)

Lykke til med biljakten :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #3916 by nwerring
Takk for svar! Tror jeg går for en PUR edition. Bor ved Sollihøgda/Tyrifjorden, så en tur innom VTP tar ikke lange tiden.
Får legge ut Defenderen på Finn, og lete i Tyskland etter en G.

Gøy med noe nytt :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.039 seconds
Powered by Kunena Forum