hjelp! G300td 99 mod som går for halv marskin.

More
11 years 8 months ago #3581 by Torkil_T
Problemer med min g 300 td 1999 mod. Alt ser ut til å virke som det skal, kjempe bra forbrenning, ingen røyk, ladetrykk 1,1bar (bilen er ikke chipet) Men misster effekt i 3 gir. Når jeg trekker camping vogn og ligger i 80 km/h i begynnelsen av bakken, så faller turtallet til ca 2900 omd og ladetrykket til 0,9 og daffe 60 km/h. byttet begge dieselfiltrene, men ser ikke ut som det hjalp noe serlig.

Hadde en 81 mod 300 gd 88hk, som jeg fikk 90km/h på toppen av en bakke her hjemme, Mens min nye G med nesten 100 hk mer, klare så vidt 105 km/h

Hvor skal jeg begynne å lete feil ? Noen som har hatt samme problem ?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3585 by Tisleidøl
Jeg har en 97 mod med 300td og har samme problem. Problemet er der også uten last men merkes ikke så godt. Har lokalisert dette til EGR ventilen. Ei klokke som sitter under manifoilen på venstre siden av motoren. Har ny klokke på vei så håper og få bukt med problemet iløpet av noen dager. Ikke sikkert at det er samme problem men verdt å sjekke.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3586 by bilkar
Sjekk alle småslanger i motorom. til div små el-ventiler.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3587 by Torkil_T
Ja feilen er der uten last også. virker som man kjenner det best i 3.giret mellom 80-110 km/h. Hvordan fant du ut at det var egr ventilen ? Står den åpen og slipper eksos igjennom innsuget? Tørr jeg spørre hva du måtte gi for EGR ventilen ?


Har sjekket alle vac.slangene. Har byttet begge ventilen(den for turbotrykk og den som er koblet til egr ventilen.

går det å koble bort hele egr systemet? slik som på bensin motorer ?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3591 by Torkil_T
Blokkerte selve røret inn på egr ventilen, men det ble ikke noe forbedring av det. Så må vell bite i det suret eplet og bestille diagnose test på mercedes.

:pinch:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3592 by evensen
jeg har hatt samme symptomer på min Sprinter 312D 2,9td 98 mod.. vet ikke hvor stor forskjell det er på de to maskinene. men på min var det bare å lirke og spraye litt gostoff på en treg vakumklokke som går til turboen med et stag,usikker på hva den heter. sikkert tørka ut i forbindelse med motorvask.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3593 by Roar Sæther

Torkil_T wrote: Blokkerte selve røret inn på egr ventilen, men det ble ikke noe forbedring av det. Så må vell bite i det suret eplet og bestille diagnose test på mercedes.

:pinch:


Hvor holder du til hen, Torkil?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3594 by Torkil_T
Holder til i Tromsø :-D Har bestillt diagnose time på Teknisk Bureau den 15. Aug.

Noen som har en idè til hva jeg kan sjekke nå ?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3595 by Torkil_T
Har sprayet wd40 på wastgate staget, bare for sikkerhetsskyld. Men har turbotrykk, 1,1 bar i begynnelsen av registret, men går ned til 0,8-0,9 ved 4000 omd.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.047 seconds
Powered by Kunena Forum