Ingmar Bergmanns G solgt på auksjon

More
14 years 7 months ago #342 by qwerty
Ingmar Bergmann var en G-mann, og G-en han hadde er både avbildet sammen med Bergmann og skal være benyttet i noen av hans filmer. Etter hans bortgang ønsket han at alt han eide ble solgt, og nå er hans 230 fra 1980 solgt på auksjon for kroner 210.000 SEK. Samle objekt for kulturelle G-kjennere. Se www.bukowskis.se/auctions/H022/136-perso...nz-gelandewagen-230g

99 Mercedes-Benz G500 LWB
88 Mercedes-Benz 300GD SWB Automat
85 Mercedes-Benz 300GD LWB STT 5-trinns

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 7 months ago #343 by Jagman
En meget bra original G. Mer at den heter 230 G. Det betyr at dette er en forgassermotor. Den har en Stromberg 175CD forgasser og trykket ut 90bhp eller 66kW.

Bortsett fra noen bulker ser bilen meget fin ut. Den er ganske sikkert ikke mye kjørt! Et funn for en samler!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #345 by Iver460
Har sett den såvidt i en dokumentar jeg også og tenkte på den da jeg så det var auksjon. Men 180.000 NOK for en gammel G-wagen, hvor den primære verdien ligger i det at den har blitt kjørt av en gammel svensk mann med øye for film og et ikke ubetydelig antall havarerte ekteskap, se det har jeg litt problemer med. Jeg pleier å se på Rune Rudberg som hans norske motstykke; han har omtrent like mange barn med like mange forskjellige koner. Han er dessuten biloppretter, så det er kanskje tryggere å kjøpe bil av han?:silly:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #346 by qwerty
Er litt i tvil om Rune Rudbergs 82 modell Toyota Corolla (selv med venstre bakskjerm sparklet av Rudberg sjøl og med autentiske dametruser og wunderbaum i speilen), skaper helt samme interessen og budviljen på en auksjon ;)

99 Mercedes-Benz G500 LWB
88 Mercedes-Benz 300GD SWB Automat
85 Mercedes-Benz 300GD LWB STT 5-trinns

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.045 seconds
Powered by Kunena Forum