Hvilken G-klasse??
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #356
by qwerty
99 Mercedes-Benz G500 LWB
88 Mercedes-Benz 300GD SWB Automat
85 Mercedes-Benz 300GD LWB STT 5-trinns
Replied by qwerty on topic Hvilken G-klasse??
For å aktivere sperrene må man ha ulike rotasjonsfart på hjulene på samme aksling (legg bilen i litt sving på en grusplass eller annnet løst underlag). Har også kikket litt på annonsen (ser ut til å ligge noe under andre 270er i det siste), men basert på din rapport høres det ikke ut som den er passet veldig på. Var servicene fulgt opp?
99 Mercedes-Benz G500 LWB
88 Mercedes-Benz 300GD SWB Automat
85 Mercedes-Benz 300GD LWB STT 5-trinns
Last edit: 15 years 1 month ago by qwerty.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
15 years 1 month ago #361
by Iver460
Replied by Iver460 on topic Hvilken G-klasse??
Cabesen; sperrene probuserer endel feilkoder på ABS, BAS og ESP som kommer opp i displayet, da disse blir koblet ut i det du taster på sperreknappene. Disse kommer i alle fall i vår 270 CDi ikke tilbake igjen før du har stoppet og startet bilen igjen.
Bryterpanelet lyser rødt i det du har valgt en sperre. Når sperren kobler inn (som qwerty sier; ved hastighetsforskjell mellom hjulene) tenner en gul kontrollampe. Ofte må man svinge litt forsiktig fra side til side for at dette skal skje.
Skjevt ratt ville bekymret meg mest, det kan påvirke ESP (stabilitetsprogrammet) da rattvinkelsensoren vil ha feil utslag. Det kan komme av lavt lufttrykk, hengende bremser, bøyd styrestag eller paralellstag.
Når interiøret ikke ser ut hadde jeg sett videre. Sikkert kjørt som lastebil, har noen slike spor i 270n vår også.
Bryterpanelet lyser rødt i det du har valgt en sperre. Når sperren kobler inn (som qwerty sier; ved hastighetsforskjell mellom hjulene) tenner en gul kontrollampe. Ofte må man svinge litt forsiktig fra side til side for at dette skal skje.
Skjevt ratt ville bekymret meg mest, det kan påvirke ESP (stabilitetsprogrammet) da rattvinkelsensoren vil ha feil utslag. Det kan komme av lavt lufttrykk, hengende bremser, bøyd styrestag eller paralellstag.
Når interiøret ikke ser ut hadde jeg sett videre. Sikkert kjørt som lastebil, har noen slike spor i 270n vår også.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
15 years 1 month ago #362
by lithanas
Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv
Replied by lithanas on topic Hvilken G-klasse??
Cabesen wrote:
en generel regel i min verden er å ikke kjøpe en skiten bil. Om selgeren ikke har stelt bilen til salg, er sannsynligheten for at han ikke har stelt med bilen generelt noen lunde høyt.
Bortsett fra dette er jo bilen god å kjøre, men jeg hadde forventet at bilen så litt mer stelt ut. Eieren hadde ikke tatt seg bry med å gjøre den ren, full av søppel og krims krams innvendig. Utvendig bar den preg av å ha stått ute i lang tid uten å bli vasket...ikke bra.
en generel regel i min verden er å ikke kjøpe en skiten bil. Om selgeren ikke har stelt bilen til salg, er sannsynligheten for at han ikke har stelt med bilen generelt noen lunde høyt.
Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Simen Malerbakken
- Offline
- Moderator
15 years 1 month ago #363
by Simen Malerbakken
Simen Malerbakken
87\' Mercedes-Benz 280 GE
96\' Mercedes-Benz S 600 L
95\' BMW 328i Cab Til Salgs. www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19932799
96\' Audi A4 2,6
www.stjerneservice.no
Replied by Simen Malerbakken on topic Hvilken G-klasse??
Hei Iver, forstod jeg deg rett i at feilkodene ikke forsvinner igjen før etter restart?
I såfall er det noe galt, bryterpanelet skal komunisere via CAN og gi beskjed til ESP styreenheten om å koble ut. ESP styreenheten skal den gi beskjed til KI(kombiinstrument) om å varsle fører, dette for at fører skal være informert om at aktive kjørestabilitetssystemer er koblet ut.
En ganske vanlig feil er feil i komunikasjon med CAN, dette kan som oftest rettes ved å slette feilkoder.
I såfall er det noe galt, bryterpanelet skal komunisere via CAN og gi beskjed til ESP styreenheten om å koble ut. ESP styreenheten skal den gi beskjed til KI(kombiinstrument) om å varsle fører, dette for at fører skal være informert om at aktive kjørestabilitetssystemer er koblet ut.
En ganske vanlig feil er feil i komunikasjon med CAN, dette kan som oftest rettes ved å slette feilkoder.
Simen Malerbakken
87\' Mercedes-Benz 280 GE
96\' Mercedes-Benz S 600 L
95\' BMW 328i Cab Til Salgs. www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19932799
96\' Audi A4 2,6
www.stjerneservice.no
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.056 seconds