Gwagen i Nederland?
Har avertert på finn.no og 3 stk fra Nederland har meldt sin interesse.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Hvorfor ringer det nesten bare fra utlandet for å kjøpe denn bilen? Nå ringer de fra Latvia også!
Han påstod at han hadde forsøkt å kjøpe en GW fra Førde tidligere og at han fløy til Oslo, ringte selger, men fikk beskjed om at den var solgt. Dette kostet ham 3-400 euro? Noen som vet noe om den bilen eller dette angivelige salget?
Hvorfor skal egentlig en latvier kjøpe en bil i Norge som koster en halv gjennomsnittlig årslønn?
Må jeg ha med backup hvis jeg skal møte de/ham?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Når det er sagt er det ikke helt umulig at det er kjøpere fra andre land på disse bilene, da gamle G'er koster stort sett like mye eller mer f.eks. i Tyskland og det ikke finnes særlig mange av dem heller. På grunn av et visst firma i Holmestrand som tok inn massevis av 460 på 80-tallet med minibussregistrering er det vesentlig flere 460 i Norge enn i de fleste andre land sett i forhold til den totale bilparken.
'94 350GD (med '81-ramme)
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Henrik Larsen
- Offline
- Junior Boarder
- Posts: 33
- Thank you received: 2
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
Traktor wrote: Noen som har erfaring med salg til Nederland? Eller er de henvendelsene jeg har fått bare tull og svindel?
Har avertert på finn.no og 3 stk fra Nederland har meldt sin interesse.
Beklager dobbeltinlegg, men synes denne hørte hjemme på et annet topic enn salg.
Jeg stengte den dobbeltpostingen
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
To stk ville veldig gjerne betale depositum med en gang. Cash is King, og det virket ikke som noe problem. Prøver med å gi han ene IBAN i morgen og tar det videre fra der.
Problemet de har er tanken som lekker bensin og da spesielt i forhold til fergereisen. Noen som har en midlertidig løsning? Trenger bare å holde noen timer/dager.
Noen som vet hvordan denne "eksporten" løses praktisk? Tenker da på skilt, omregisterering, årsavgift etc. Skiltene må de jo beholde frem til de kommer til Nederland. Forsikringen må jeg vel også beholde frem til de er fremme. Er det noen spesielle skjemaer som må fylles ut?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Optimalt sett bør skiltene tas av og innleveres her før bilen drar. Spesielt viktig siden det nærmer seg nyttår og du ikke vil være pliktig årsavgift 2012 som du blir om skiltene sitter på 1. januar. Bilen kan registreres på eksportskilter i forbindelse med utførsel, men nøyaktig prosedyre for dette kjenner jeg ikke til. En telefon til Tollvesenet eller Statens Vegvesen vil avklare dette.
www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Vo.../Eksport+av+kjoretoy
'94 350GD (med '81-ramme)
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.