Frontskade fører til ombygging fra 460 til 463.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 11 months ago #200 by Jagman
Heisann!

Det er ikke uten kriblinger i maven og alle mulige slags kvaler at jeg nå tar skrittet og bygger om optikken på min 1985 modell 280GE!

En skade med ganske heftig takst åpner for å kunne gjennomføre ombyggingen, og jeg ser frem til å kunne vise bilder av arbeidet underveis og også av det endelige resultatet.

Faren med dette er jo å vite når man skal stoppe; fortsetter man på interiøret (seter, tepper, dashbord, dørsider, tktrekk)? Motor og gearkasse?

Følg med i tiden fremover!

Mvh,
Bard

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 9 months ago #213 by Jagman
Nå ser den slik ut...

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 9 months ago #214 by Meisal
Fytti katta så bra den bilen din har blitt! Helt utrolig!

mvh
Magnus Øgård Meisal

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 9 months ago #216 by Jagman
Kødder du med meg?? Jeg kan ikke se bildet jeg prøvde å legge ved... Jeg prøver med en direkte link til bildet på Webshots.

thumb8.webshots.net/t/74/174/6/95/81/202...8636288mjTntD_th.jpg

Den er heller ikke helt ferdig; støtfangere skal være i vognens farve!

Mvh
Bård

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 9 months ago #217 by Meisal
Var litt lite det bildet der, men eg ser bildet på profilen din. Blir spennende å se i full format på treffet. Hvor mye kostet den nye grillen? I Like!

mvh
Magnus Øgård Meisal

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 8 months ago #218 by Jagman
Grillen kostet 8000 alt i alt. Hele ombyggingen, riktignok inklusive rettingen av skaden (ca 15000) har kommet på vel 100K (inkl. skinninteriør). Jeg har enda igjen å skifte baklyktene, men vil helst ha de som kom i 2008, 18" hjul og litt hist og pist. Mandag setter jeg inn nytt frontvindu, med antenne og regnsensorfelt, samt bakrute med 85% solskjerming. Også de bakre siderutene skal ha solskjerming.

I dag er det montering av lakkerte deler som står på tapetet; støtfangere, speiler (nylakkerte) og skiltholder. Skal nok legge ut bilder når det er gjort!:P

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #219 by Meisal
Blir vanvittig bra dette Bård. Blir ikke en gratis (forsikkrings) rep akkurat. 8000,- for grillen alt i alt. Kjøpt i norge? Var det bare senterdelen med stjerna eller delene rundt lyktene også? Syntes jeg leste et sted at bare grillen kostet rundt 4000,-, men kan ha hørt feil.

mvh
Magnus Øgård Meisal

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #221 by Eon280
Den bilen blir bare konge.... :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 8 months ago - 14 years 8 months ago #245 by Jagman
Ja, nå begynner det å komme seg! Hadde også med meg "nytt" interiør fra østlandsturen i forb. med treffet. Det er et meget fint skinninteriør fra en 2003 modell (mener jeg det var; trelist på tvers av dæsjen..) med fine tepper og strøkne seter. Fikk også med en rekke støydempingsmatter til ulike strategiske steder i kupeen, så stiller skal den også bli (selv om jeg har lagt inn endel matter hist og her før også).

Utfordringene står nå i kø; Baksetet har helt andre fester enn 460'en. Setene er det festet på et konsoll (med to hemmelige rom!) som er sveiset fast i gulvet (assymetrisk nedfellbart baksete), og som om ikke det var nok, så er forankringen for oppestilling flyttet fra sidene til gulvet, hvor en helt ny bit med huller og låsebolter må felles inn i gulvet i fremkant av bakrommet. Skal sende bilder.

Så er det teppene, som stort sett stemmer, men på 463 er ikke gulvet for baksetepassasjerne helt flatt; bak konsollet skrår det nedover til ca midtveis til baksete-konsollet. Så spørs det om man skal beholde flatt gulv eller bygge opp så det passer til teppet. Jeg tenker det skal bli flatt, så teppet må modifiseres en smule. Det er jo der alle flakene med drikke står når vi kommer fra Tyskland(!)

Desverre var takhimmelen i donorbilen ødelagt. Den var også for bil med soltak, som min ikke har, så da kunne det være det samme. Jeg tenker det blir sort Alcantara i taket, trukket over det eksisterende stoffet.

Baktil skal den også ha noen nye lys, og reservehjulsdeksel i bilens farve.

File Attachment:

Bildet viser standarden på det ferdige resultatet. I størst mulig utstrekning bruker jeg nye bolter og skruer, helst originale!

Flere bilder finnes her: Heng med!

rides.webshots.com/album/573815111ytkxPP?vhost=rides

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Last edit: 14 years 8 months ago by Jagman. Reason: Fikk ikke inn bilde...!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 7 months ago #308 by Jagman
Grillen kom vel på ca 8000 alt i alt. Den er firedelt; ramme, mesh, selve grillribbene og så stjernen da! Så var det div blender under og rundt lyktene.

Interiøret skrider fremover, men der er skjær i sjøen...

Flere biler er lagt ut:

File Attachment:

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum