Bytte av DieselPumpe 300GD STT 1984mod

  • kjetil_brattvik
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
15 years 1 week ago #197 by kjetil_brattvik
Bytte av DieselPumpe 300GD STT 1984mod was created by kjetil_brattvik
Heisann,

har fått tak i en byttepumpe da den gamle lakk.. Monterte den nye på og fikk ikke start. Det viste seg at dette måtte settes på litt mer nøyaktig iflg sandnes elektrodiesel :huh:

Er det noen som kan hjelpe med dette? Noen som bor i nærheten som ønsker å tjene noen ekstra kroner? Sandnes elektrodiesel skulle ha 2500,- for å justere den riktig på i forhold til tenningsrekkefølgen.

Er ikke helt samme pumpen som stod på fra før. ser ut som det er et ekstra slangeuttak (Som jeg plugget igjen....) Pumpen har litt annen patent på den manuelle pumpen samt at den står mere skråstillt.

Burde jeg få justert pumpen før montering? (Den er påmontert men er ikke sikker på om den er justert inn for stt)Dumt å betale for at de skal justere tenningsrekkefølge og så må jeg ut igjen med pumpa....

Er veldig glad for alle råd og hjelp.

takk.

Kjetil

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 days ago #198 by Østerklev
Søk på mercedes-forumet på offroad, og du vil finne framgangsmåten for timing av pumpa. Har ikke med tenningsrekkefølge å gjøre, den er gitt. Det handler om rett tenningstidspunkt. Også mengdejustering er beskrevet i egen tråd på offroad. For øvrig er ikke 2500 kr. dyrt for faglig hjelp med dette.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.038 seconds
Powered by Kunena Forum