Nå har jeg snart fosøkt alt!

More
15 years 3 months ago #177 by TTGJ
Min kjære 280GE 86 mod begynte med noen rare lyder i sommer. Det virket som et hjul hadde løse bolter., men alle satt fint på. Ved ca 2000 o/m rister det i bilen uansett om jeg kjører eller står stille. Vibrasjonene gir seg ved ca 2500 og går over til pulserende doning. Det ble foreslått motorfester, de er skiftet, kaldstart regulatoren er skiftet,plugger er skiftet, fordelerlokk og ledninger også. nå leverer jeg alle dysene inn til testing. Alle tennpluggene ser ok ut og er like på fargene. Har noen opplevd noe liknende eller har en ide om hva det kan være?

Bilen trekker ok og oppfører seg bra, men er blitt tung å starte. Før startet den på første tørn, nå må jeg kinne litt lengre. Så starter den med hikst og host før den sviver jevnt. Dvs det er antydning til småfusk, men motoren rister ikke duren i eksosen er ok.

Forslag? :ohmy:

TTGJ

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
15 years 2 months ago #183 by Jagman
Heisann,

Har du sjekket for falsk luft rundt dysene? Ta en boks med startspray og spray på hver av dysene når motoren går. Øker den turtallet ved en eller flere, er det nye tetninger du skal ha.

Virker litt rart at du skulle ha så mye vibrasjon, og kanskje at den trekker greit, men det er "løye med det".

Det virker kanskje som om du har flere problemer (løse bolter...), eller er det kanskje registertrammeren din som er kaputt. Har du vært på et verksted og latt dem lytte??

Mvh,
Bård

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #186 by TTGJ
Replied by TTGJ on topic Nå har jeg snart fosøkt alt!
Hei!
Jeg har skiftet alle dysene,de var dårlige. Jeg har sjekket med startspray uten reaksjon.Det med registerstrammeren var nytt. Det skal jeg sjekke!Nå starter den ok.
Takk for tips!
mvh Tjøl

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.050 seconds
Powered by Kunena Forum