motorbytte 280ge til diesel

More
15 years 9 months ago #108 by GIMMY
Nå skal motoren ut.

noen som sitter på info om hvilke motorer som passer rett inn på automstkassa i en 280ge? Etter det jeg har skjønt passer 5 sylindra diesler rett innpå kassa som sitter der i dag.
Eller anbefales annen motor montert. stt turboer ønskes ikke.

Føles ikke helt rett å sette inn motor som kommer fra w123 liksom. gammelt eller hva... Vil gjerne ha litt skyv i bilen også.

tips teas imot med stor takk. gjerne navn på verksteder som utfører bytte også;o) bor i oslo så ikke alt for langt vekk.

Har noen også peil på hvor en tomgangsregulator sitter på 280GE motoren? ikke fått boka enda.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #109 by GIMMY
Replied by GIMMY on topic motorbytte 280ge til diesel
her var vi ivrige nei.... da blir det 300td ferdig montert til 12000kr som blir greia(ikke konvertert, orginal diesel 5 sylindret)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #110 by Iver460
Replied by Iver460 on topic motorbytte 280ge til diesel
Synes du var heldig med det til den prisen, mye mikkmakk og smådeler som en bør være sikker på å ha med for å gjøre en bra konvertering. Får du en bra motor til 5000 kr og regner 7000 i arbeid og smådeler så tror jeg til og med jeg hadde slått til!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #111 by GIMMY
Replied by GIMMY on topic motorbytte 280ge til diesel
Det som nå er kjipt er at bertel O steen nekter og gi ut godkjenning for motorbytte. og biltilsynet har 4-6 ukers behandlingstid på en søknad til dem... og motoren som sitter i nå er ikke frisk. går ikke på tomgang, harker og hoster og smeller... Den må ut, men ikke sikker på jeg vil bruke 12000kr på den og ikke få den godkjent etterpå. eller hva kan man få for en kort G-wagen med bra motor men uten skilter da tro???

Har noen tips om andre biler med ombygging fra bensin til diesel? eller andre biler med 5 sylindret 300td motorer i orginalt. når jeg søker bør jeg kunne referere til andre biler så dem nesten ikke kan nekte;)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #112 by GIMMY
Replied by GIMMY on topic motorbytte 280ge til diesel
Når det gjelder biltilsyn er det jammen mye frem og tilbake...

først må jeg søke og få godkjent så bygge om.. nå kan jeg bygge om å så få godkjent.. snakk om viktig å få fatt i rett folk...

så nå blir det bygging;o)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago - 15 years 6 months ago #113 by GIMMY
Replied by GIMMY on topic motorbytte 280ge til diesel
denne siden skuffer...

hvor er hjelpen når man trenger den...

diesel til min 460 blir nå montert... 300 tdt 88mod. automat... skal bli kos;)
Attachments:
Last edit: 15 years 6 months ago by GIMMY.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #147 by GIMMY
Replied by GIMMY on topic motorbytte 280ge til diesel
Trenger jeg ny utveksling og eller ny transfer når jeg bytter fra bensin til diesel???

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #148 by Iver460
Replied by Iver460 on topic motorbytte 280ge til diesel
Ser du er skuffet og at du samtidig har funnet frem til offroad.no. Det er desverre ikke så mange her ennå, men hva kommer først; de spørsmålsstillende eller de kunnskapsrike?

Du trenger ikke ny fordelerkasse når du setter inn diesel. Utveksling i akslingene kan bli et problem, du vil få like høyt turtall med diesel og tilhørende automatkasse som det du har med bensin og automat i dag. Det finnes et flere løsninger:
-Store dekk, 33x12,5 reduserer turtallet betydelig. Det er litt over grensen for lovlig dekkdimmensjon, du får tyngere bremser og jeg synes bilen blir litt "ballong" å kjøre.
-bytte kronhjul/pinjong fra annen G-modell. DYRE deler som krever kompetanse for å montere, regn med MINST 15.000 kr hvis du får noen til å gjøre det.
-Montere 5-trinns manuell fra W124. Endel av disse finnes skjønt er aldri brukt med turbodieselmotor, da de skal være i svakeste laget.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #151 by GIMMY
Replied by GIMMY on topic motorbytte 280ge til diesel
Da er motor montert... ble noe dyrere enn anntatt... men what the heck... motoren som ble innkjøpt hadde defekt toppakning...

nå bærer det til biltilsyn for godkjenning... har alt papirene men mangler visningen;)

280 ge blir 300 tdt med automat.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.050 seconds
Powered by Kunena Forum