senkesett 460

More
15 years 9 months ago - 15 years 9 months ago #101 by GIMMY
senkesett 460 was created by GIMMY
Min G skal ikke kjøres i skauen mere enn for å parkere der eller kjøre til fiskevann på traktorsti... så jeg lurte på en senking jeg i motsetning til dem fleste G-wagen som heises...

Noen tips på hvor man får tak i slik?

eller fortell meg hvorfor jeg ikke MÅ senke. hehe mener ikke å slange den på bakken... bare ned 4-10cm.

bilen er en 280GE nå men blir ombygd med 5 syl 300td snart da motorern gulper i seg en tank nesten ved å stå stille og ikke funker på tomgang. da skal den få dra båten min dit jeg vil ha den;)
gleder meg.

GIMMY
Last edit: 15 years 9 months ago by GIMMY.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago - 15 years 9 months ago #104 by Gelendkje
Replied by Gelendkje on topic senkesett 460
HMMMMM.

Var en tur i Arendal for fire uker siden å da traff jeg en 500 AMG som var senka på en bensinstasjon.
Han lurte på om jeg syntes det var fint...:unsure: Min 400 CDI er heva med ORC sine 40mm og hans var dertil senka med 50mm og med lavprofil dekk. Jeg svarte som sant var etter min mening "Har du sett en heva Aston Martin DB9" ???? :huh:
Han ble litt skuffa da vi parkerte ved siden av hverandre å han fikk se resultatet.!!
Bilen virka veldig klompete da den kom så lavt. ( å det var han enig i )

Detta er min mening, alle har sin smak. Det er det som gjør detta så morro at alle velger sin stil. Vi får variasjoner, ikke alle like.

Men som sagt "Smaken er som baken delt på midten" ;)

Ser det er en på finn.no som reklamerer nå at De skaffer senkesett til ALLE bilmerker.

Lykke til. B)

MVH Kjetil.

Last edit: 15 years 9 months ago by Gelendkje.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #105 by GIMMY
Replied by GIMMY on topic senkesett 460
Jeg skal ikke dekk og felg senke da... får stå på med 15" felg og 31 tommere på. hehe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #106 by Meisal
Replied by Meisal on topic senkesett 460
Eg vil ikkje sei meg enig i at senking i seg sjølv vil ødelegge designet, men lavprofilsdekk på ein slik bil er heilt tullete og sikkert mykje av grunnen til at bilen Kjetil hadde sett såg litt snål ut. G 55 AMG er litt lågare enn originalt, det gir eit heilt anna veggrep og bilen krenger mykje mindre på svingete vei, og desse bilane levers fra AMG med 18" felg (lr. 19"). Litt usikker. En av grunnene til at ein skal passe seg for lavprofilsdekk på slike biler er nettopp det at primærfjæringen ligger i dekka. Med lavprofilsdekk blir kjørekomforten heilt elendig.

Viss du ikkje skal bruke bilen i løypa meir enn du bruker den på veien, vil du få meir igjen for ein senking eller ein heving :)

mvh
Magnus Øgård Meisal

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.045 seconds
Powered by Kunena Forum