Tur til Kola?

More
12 years 4 months ago #2267 by bimmerc
Tur til Kola? was created by bimmerc
Jeg har vært i kontakt med en nederlender som driver reisebyrå i Russland. Han arrangerer egne turer og skreddersyr opplegg for grupper. Kostnad 8-12 tusen per person for en 11-dagers tur. Jeg prøver å få ned prisen for passasjer eller få til et opplegg med en fast pris for en gruppe biler.
Her er en link til hjemmesiden: http:/www.kolatravel.com

Her er en reportasje fra svensker som gjorde turen iår:
www.jeepsweden.net/index.php?showtopic=1...89&st=0&#entry107989

Tenker meg en tur i perioden juli/september 2012

Noen som er seriøst interessert? Ønsker ikke noe Trophy-opplegg men en tur som er rimelig trygg. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2270 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tur til Kola?
Med en sistefødt her i huset på bare 2 uker, er nok ikke dette aktuellt i år, men jeg vil gjerne gi deg ett lite tips.

Jeg er ofte innom et annet forum som heter www.turpaahjul.com Dette er et ikke-konkurrerende forum (i forhold til gwagen) som er mer opptatt av dette med ferie og andre turer, med egen bil som hovedfremkomstmiddel. Alt fra søndagsturen til Afrika og Australia blir diskutert og fortalt om. Det er også ganske teknisk relatert i forhold til bilbygging, og valg av utstyr for lengere turer.

Det ville forbause meg veldig om ikke dette forslaget fallt i god jord der, som kanskje også her.

Enten du vil legge ut muligheten der, eller bare vil inn å titte, så er det sterkt anbefalt i hvertfall :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2275 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Tur til Kola?
Takk, Roar.
Hadde ikke oppdaget siden og finner nok masse inspirasjon der. Når det gjelder Kola skal jeg prøve å finne et opplegg som gir en fin balanse mellom offroad og lokal kultur og bosetting. Har vært i Karelia på vinteren og vil nok ta en detour dit. Jeg må jo klare å få med meg konemor denne gangen. Hun var ikke interessert i Enduro-løp med snescooter og ble hjemme forrige gang. Vi var i Russland september 2010 men da kjørte vi sportsbil og fulgte dårlige asfaltveier.
Jeg vil til Kola mens det ennu er forholdsvis fjernt fra "vesten", og til Island mens jeg ennå synes det er moro å campe fritt. Kona vil til Scotland og Irland og jeg prøver å overbevise henne om at det kan vi gjøre når vi blir eldre og lei av å klatre opp i offroadere og sove i taktelt. Vi får se om jeg må dra alene til Kola og Island, men tur blir det til sommeren 2012. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #3929 by endrev
Replied by endrev on topic Tur til Kola?
Hvordan gikk det med tur til Kola, ble det tur i sommer? :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #3930 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tur til Kola?
Det må være noe kjent med det nicket der, endrev :-)

Morro å se deg her, Endre!!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #3938 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Tur til Kola?

endrev wrote: Hvordan gikk det med tur til Kola, ble det tur i sommer? :-)

Hei,
Det ble ingen tur til Kola. Istedet dro jeg til Ladoga og deltok i Trophy-turen. Det var jo ikke en helt vanlig tur, men moro likevel.
Har diskutert litt med en venn i St.Petersburg om å prøve å få til en Kola-tur til sommeren men det avhenger av hvordan hans arbeidssituasjon blir. Han har en hektisk jobb akkurat nå men det kan bedre seg til våren.
Idèen er å prøve å få til en avtale med noen som har kontakter (muligens Russia Discovery) og kan ordne med tillatelser for å dra litt ut i ødemarken. Hvis vi får til en avtale må vi betale for tillatelsene og en guide. Kanskje må vi ha en avtale om evakuering i tilfelle uhell men det er noe de har opplegg for idag.
Jeg vil ikke dra igang noe før jeg har mer enn dette men håper å ha noe mer konkret før mars 2013. Tror ikke det blir plass til mer enn 5 kjøretøy og det ser ut som det blir to russere og 3 fra Norge. Det blir nærmest en prøvetur for å se om det funker å gå utenom de etablerte offroad-operatørene.

Til sommeren har jeg Island som alternativ. Det blir 3 dager på Færøyene og 3 uker på Island.

På sikt planlegger jeg å kjøre fra Europa til Kina og Nepal (følge Silkeveien) og kanskje retur via Russland. Men det har jeg et 2 års planleggingsperspektiv på. Har endel forpliktelser jeg må kvitte meg med først. Ser for meg 6 måneder tur/retur med opsjon for å forlenge turen med avstikker til land i Indo-Kina og kanskje Singapore,

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #4129 by Arnulf
Replied by Arnulf on topic Tur til Kola?
Jeg kunne tenkt meg en islandstur, for den saks skyld, skotland og irland også :) kola firmaet du nevner skal jeg sjekke opp også. Gamlingen vil på fisketur og det er jo en fet kombinasjon spør u meg
Last edit: 11 years 3 months ago by Arnulf.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.052 seconds
Powered by Kunena Forum