460 til 463 - Inni er vi like, men det er utenpå!

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 8 months ago - 13 years 3 months ago #660 by Jagman
Fra dette:

File Attachment:


Til dette:

File Attachment:

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Last edit: 13 years 3 months ago by Jagman.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #856 by Bjørnar K
Hei Jagman :)
Trøbbel med bilder??
Lag deg en photobucket konto. Forenkler opplastingen med 100% ;)

Hørte rykter på oppdal om at du skulle skifte gulv i gvogna.
Bare rykter eller er ting pågang?? :)

Klar for treff i stavanger da?
Det har jeg stor tro på at blir kjempe bra B) B)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 3 months ago #857 by Jagman
Hei Bjørnar!

Egentlig ikke problemer med bilder, men vet ikke helt åssen jeg skal få lagt inn de store formatene fra online storage'et mitt (Webshots).

Stemmer ikke at jeg skal skifte gulvet i vogna, men jeg skal nedi der for å fjerne de gamle baksetefestene og så sette inn nye fester for 463 baksetet. Jeg vet jeg kommer til å sparke meg selv for dette når jeg skal pakke bilen for hjemtur fra ferie, men det får bare være...

Skal nok en tur til Stavanger ja! Har du din bil klar innen det, eller?

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #917 by Iver460
Nå, Bård, blir det kraftigere bremser på deg også? Tenkte jeg ikke skulle skitne til tråden til Bjørnar med mer bremseprat. Men du kan altså bruke alt av 463-calipere på 460. For ventilerte 463-skiver og calipere trenger du minimum 16"-felg, diameteren er lik som for massive skiver, men caliperen er bredere og tykkere på midten.
For 55 Kompressor-bremser er det selvsagt større diameter igjen.

Har kjøpt EBC Yellowstuff til både meg, Bjørnar og Stian og vi skal alle kjøre med Goodridge stålomspunnene bremseslanger. Har prøvd et sett med slike slanger allerede, og er godt fornøyd!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 2 months ago #919 by Jagman
Det er vel med bremseslanger som med interconnectorer til stereoen; vi vet at de er bedre enn vanlige pinglekabler, derfor "hører" vi forskjell. I de fleste tilfeller er det innbilning, men hooket opp til 'rette' komponenter, har det betydning!

Jeg håper å kunne gjøre noe med ting der fremme, fordi jeg har litt heng på kalippere som gjør at når jeg utsetter bilen for utstrakt bremsing, som ned fra hytta til hovedveien, så ryker det godt. Har til og med opplevd av greasen inni knokkelhuset har kokt opp og kommet rennende ut! Svært ubehagelig...

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 2 months ago #927 by Jagman
Jeg har ryddet opp i tråden til Bjørnar!

Når du sier 95<- 463,mener du da frem til 95, eller fra 95 og fremover som det egentlig står, ish?

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #928 by Iver460
Jeg mener fra og med '95ish. Det er vel egentlig ikke helt korrekt, for ventilerte skiver kom først på '93 500GE, deretter på G320 og så på G350TD. Siden dette har bremsene foran vært tilnærmet identiske frem til G55 Kompressor kom. Hvordan det står til på de aller siste G550/500 og G350CDi har jeg ikke oversikt over.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #931 by Bjørnar K
Jagman wrote:

Hei Bjørnar!

Egentlig ikke problemer med bilder, men vet ikke helt åssen jeg skal få lagt inn de store formatene fra online storage'et mitt (Webshots).

Stemmer ikke at jeg skal skifte gulvet i vogna, men jeg skal nedi der for å fjerne de gamle baksetefestene og så sette inn nye fester for 463 baksetet. Jeg vet jeg kommer til å sparke meg selv for dette når jeg skal pakke bilen for hjemtur fra ferie, men det får bare være...

Skal nok en tur til Stavanger ja! Har du din bil klar innen det, eller?


Tok litt tid før jeg svarte :dry:
men bedre sent en aldrig :laugh:

Da hadde jeg hørt feil ang gulvet. Blir bra med 463 seter da, blir det så mye mindre plass i bagasjerommet av 463 seter da??

Håper på at jeg blir ferdig før stavanger. d.v.s jeg SKAL bli ferdig før stavanger, om jeg så må ha med sovepose og feltseng i verkstede :P

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.053 seconds
Powered by Kunena Forum