Paralell/styrestag, Diesellekkasje

  • espenroren
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 weeks ago #589 by espenroren
Paralell/styrestag, Diesellekkasje was created by espenroren
Hei! Har nettopp kjøpt meg en 300 GD 4 trinns manuell med 418000 km på telleren, for en billig penge. Bilen er god som gull, men på en 82 modell, så er det naturligvis noe småfiks. For det første så har jeg slakk i paralellstaget ( styrestaget i bakkant av aksler ) Og jeg har en diesellekkasje fra toppen av tanken.. Det ser ut som Dieselen renner ut gjennom et hull i siden av tanken helt oppe. jeg lurer på om det er noen her inne som har noen erfaringer med dette, og om det er en enkel og billig måte å løse dette på, eller om jeg må skifte hele tanken. Når det gjelder paralellstaget: Må jeg bytte ut hele, eller er det mulig å bytte deler av det? Det er todelt, og det er høyre kule som er utslitt. Så en liten ting til.. Jeg fikk en mangel, på eu, fordi det ikke er tilstrekkelig forskjell mellom bremselys og vanlige baklys.. Kan deet være så enkelt som å snu pærene, eller er det mer greverende?

Ser frem imot kreative tilbakemeldinger.

Mvh Espen Røren.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 2 weeks ago #590 by Jagman
Heisann,
Gratulerer med "ny" Geländewagen! Alltid noe på en sånn gammel bil, så om dette var alt, så er du i god shape!

Parallellstag; Skifte hele. Det er ikke mulig å få deler, selv om ene enden ev "avtagbar". Dette er bare for justering. Kan skaffes. Trenger VIN til bilen (chassisnr).

Lekkasje fra topp av tank; Kan det være en av utluftingene som lekker? Det pleier ikke være lekkasje oppe på tanken...!

Bremselys; Ja, høyst sannsynlig er pæren satt inn feil vei. Det er lett å gjøre dette fordi pæreholderne er i plast og ganske fleksible.

Lykke til videre som G-eier!

Mvh
Bård

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.034 seconds
Powered by Kunena Forum