Tommys GD

More
9 years 10 months ago #5615 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Får heldigvis brukt bilen til noe fornuftig iblandt. Savnet vinsj når jeg sveiva båten opp på tralla. Skulle hatt noe avtakbart som jeg festa på hengeren og henta strøm fra bilen. hmmmm. Prosjekter prosjekter..... :-)
File Attachment:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5617 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tommys GD
Tilhengerkule foran og fast frontmontert vinsj :-) Kan brukes til så mangt :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5618 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Har mest lyst på firkantfeste foran og bak. Da kan jeg jo flytte hengerfestet frem som du sier :-) og mye annet stæsj... trenger to recievere da, og litt stål. Selges jo ferdig div steder, men blodpris. Sparer inn sveiseapparatet på et feste vettu.
The following user(s) said Thank You: Roar Sæther

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago - 9 years 10 months ago #5644 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Har fått sveisa ei grind på taket. Ble ikke heeelt fornøyd med utseendet.. Syns kanskje den ble for brei? Litt tøff var den jo, og ikke minst praktisk. Fått nappa av stjerna på festivalcamp og, så ser litt snau ut synes jeg.

File Attachment:


Er bare noen fotfester jeg fant på finn som er brukt. var ikke optimalt. selges slike eller noe lignende
www.gamiviti.com/images/towers/rack_clamp.jpg

et sted i norge eller andre steder billig? kan smale den inn litt med andre fester :-)
Last edit: 9 years 10 months ago by Tommyfn.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5645 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tommys GD
De der var tøffe :-)

Så du noe pris på de?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5646 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
60$ for 8 stk tror jeg.
gamiviti.com/html/products_roofrackparts.html

Men det må da finnes noen nærmere som selger noe lignende? Frakt blir sikkert svindyrt :P

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5655 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Bilen kakler og går. Men etter oppjustering av pumpen er det relativt stor forskjell på tomgang når motor er kald og varm. Når jeg skal starte må jeg vri skruen inni bilen helt på fullt for å få "normal" tomgang, og justere ned etterhvert som tempen øker. Når den er varm er tomgangen helt fin. Var jo en liten forskjell før jeg justerte pumpa, men nå er den irriterende stor.

Tok 2 runder ut på mengdeskruen og tilsvarende på tomgangskruen. Finjusterte så på tomgangsskruen på utsiden. Har lyst å justere litt mere opp, men tenkte å høre om det skal være slik eller om det er jeg som har gjort noe "feil" før jeg tar en runde til? :-) fester en ventil på WG slangen så jeg får litt mer trykk og..

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago #5662 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Tok en runde til på pumpa og blendet slangen til wg. Lader vel 1 bar, og opp mot 1.2 på absoluttmaks.

Dette resulterte i 100 grader lavere eksostemp opp okstadbakken i samme hastighet. Nå er det gøy å kjøre :-) er litt nervøs for girkassen men. Får bare kjøre til det står!!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago #5680 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
File Attachment:


Mercury havarerte. Vurderer å få tak i et drev å putte i en 617 motor i båten også. Det holder sikkert mer enn 10 min !! Hadde sikkert blitt både billigere og mer effekt å satt i en med svenskpumpe..

Ellers overrasket hvor mye en stram ventil kan gjøre. De 2 fremste ventilene var litt for stramme.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 8 months ago #5723 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Hadde litt firkantrør til overs fra takgrindprosjektet
Resulterte i denne
File Attachment:


Tok meg til og med tiden til å slipe ned sveisene. Det er ikke likt meg. Mange illsinte beboere i naboblokken sikkert.

File Attachment:


Så har jeg fått tak i en gammel vinsj. stått på en bilhenger ute i all slags vær og vind leeenge. Så hele releboksen var eir/opprustet. kun 1 rele som slo og. Bestilte nye releer hos larsenvinsj. Må bare finne meg en koblingsboks og legge opp alt av ledninger.... tydet "vinsj 43XXkg" så er sikkert en gammel netthandel vinsj. Mangler krok !!

ellers la jeg klar strømkabel frem. kontakter fra ebay. Ikke gjort klar hovedbryter og sikring enda. Tenkte å bruke et rele som hovedbryter, vi får se... fjernstyrt hovedbryter koster jo flesk, og er i prinsippet et rele :P

File Attachment:


Nå mangler jeg bare krybbe til vinsjen. vil ha en slik jeg setter i bolten. Noen som har for salg, eller tegning? Finner jeg ikke noe billig lager jeg selv med plate fra biltema og lignende. 3k fra vtp er for dyrt, selv om den garantert blir bedre på alle måter enn selvlagd av meg :P 5-6mm plate og x antall skiver på vinkelslipern så får vi det sikkert til :P

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.046 seconds
Powered by Kunena Forum