Tommys GD
10 years 5 months ago #5615
by Tommyfn
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Platinum Boarder
Less
More
- Thank you received: 84
10 years 5 months ago #5617
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tommys GD
Tilhengerkule foran og fast frontmontert vinsj Kan brukes til så mangt
10 years 5 months ago #5618
by Tommyfn
The following user(s) said Thank You: Roar Sæther
10 years 5 months ago - 10 years 5 months ago #5644
by Tommyfn
Har fått sveisa ei grind på taket. Ble ikke heeelt fornøyd med utseendet.. Syns kanskje den ble for brei? Litt tøff var den jo, og ikke minst praktisk. Fått nappa av stjerna på festivalcamp og, så ser litt snau ut synes jeg.
Er bare noen fotfester jeg fant på finn som er brukt. var ikke optimalt. selges slike eller noe lignende
www.gamiviti.com/images/towers/rack_clamp.jpg
et sted i norge eller andre steder billig? kan smale den inn litt med andre fester
Er bare noen fotfester jeg fant på finn som er brukt. var ikke optimalt. selges slike eller noe lignende
www.gamiviti.com/images/towers/rack_clamp.jpg
et sted i norge eller andre steder billig? kan smale den inn litt med andre fester
Last edit: 10 years 5 months ago by Tommyfn.
- Roar Sæther
- Platinum Boarder
Less
More
- Thank you received: 84
10 years 5 months ago #5645
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tommys GD
De der var tøffe
Så du noe pris på de?
Så du noe pris på de?
10 years 5 months ago #5646
by Tommyfn
60$ for 8 stk tror jeg.
gamiviti.com/html/products_roofrackparts.html
Men det må da finnes noen nærmere som selger noe lignende? Frakt blir sikkert svindyrt
gamiviti.com/html/products_roofrackparts.html
Men det må da finnes noen nærmere som selger noe lignende? Frakt blir sikkert svindyrt
10 years 5 months ago #5655
by Tommyfn
Bilen kakler og går. Men etter oppjustering av pumpen er det relativt stor forskjell på tomgang når motor er kald og varm. Når jeg skal starte må jeg vri skruen inni bilen helt på fullt for å få "normal" tomgang, og justere ned etterhvert som tempen øker. Når den er varm er tomgangen helt fin. Var jo en liten forskjell før jeg justerte pumpa, men nå er den irriterende stor.
Tok 2 runder ut på mengdeskruen og tilsvarende på tomgangskruen. Finjusterte så på tomgangsskruen på utsiden. Har lyst å justere litt mere opp, men tenkte å høre om det skal være slik eller om det er jeg som har gjort noe "feil" før jeg tar en runde til? fester en ventil på WG slangen så jeg får litt mer trykk og..
Tok 2 runder ut på mengdeskruen og tilsvarende på tomgangskruen. Finjusterte så på tomgangsskruen på utsiden. Har lyst å justere litt mere opp, men tenkte å høre om det skal være slik eller om det er jeg som har gjort noe "feil" før jeg tar en runde til? fester en ventil på WG slangen så jeg får litt mer trykk og..
10 years 4 months ago #5662
by Tommyfn
Tok en runde til på pumpa og blendet slangen til wg. Lader vel 1 bar, og opp mot 1.2 på absoluttmaks.
Dette resulterte i 100 grader lavere eksostemp opp okstadbakken i samme hastighet. Nå er det gøy å kjøre er litt nervøs for girkassen men. Får bare kjøre til det står!!
Dette resulterte i 100 grader lavere eksostemp opp okstadbakken i samme hastighet. Nå er det gøy å kjøre er litt nervøs for girkassen men. Får bare kjøre til det står!!
10 years 4 months ago #5680
by Tommyfn
10 years 3 months ago #5723
by Tommyfn
Hadde litt firkantrør til overs fra takgrindprosjektet
Resulterte i denne
Tok meg til og med tiden til å slipe ned sveisene. Det er ikke likt meg. Mange illsinte beboere i naboblokken sikkert.
Så har jeg fått tak i en gammel vinsj. stått på en bilhenger ute i all slags vær og vind leeenge. Så hele releboksen var eir/opprustet. kun 1 rele som slo og. Bestilte nye releer hos larsenvinsj. Må bare finne meg en koblingsboks og legge opp alt av ledninger.... tydet "vinsj 43XXkg" så er sikkert en gammel netthandel vinsj. Mangler krok !!
ellers la jeg klar strømkabel frem. kontakter fra ebay. Ikke gjort klar hovedbryter og sikring enda. Tenkte å bruke et rele som hovedbryter, vi får se... fjernstyrt hovedbryter koster jo flesk, og er i prinsippet et rele
Nå mangler jeg bare krybbe til vinsjen. vil ha en slik jeg setter i bolten. Noen som har for salg, eller tegning? Finner jeg ikke noe billig lager jeg selv med plate fra biltema og lignende. 3k fra vtp er for dyrt, selv om den garantert blir bedre på alle måter enn selvlagd av meg 5-6mm plate og x antall skiver på vinkelslipern så får vi det sikkert til
Resulterte i denne
Tok meg til og med tiden til å slipe ned sveisene. Det er ikke likt meg. Mange illsinte beboere i naboblokken sikkert.
Så har jeg fått tak i en gammel vinsj. stått på en bilhenger ute i all slags vær og vind leeenge. Så hele releboksen var eir/opprustet. kun 1 rele som slo og. Bestilte nye releer hos larsenvinsj. Må bare finne meg en koblingsboks og legge opp alt av ledninger.... tydet "vinsj 43XXkg" så er sikkert en gammel netthandel vinsj. Mangler krok !!
ellers la jeg klar strømkabel frem. kontakter fra ebay. Ikke gjort klar hovedbryter og sikring enda. Tenkte å bruke et rele som hovedbryter, vi får se... fjernstyrt hovedbryter koster jo flesk, og er i prinsippet et rele
Nå mangler jeg bare krybbe til vinsjen. vil ha en slik jeg setter i bolten. Noen som har for salg, eller tegning? Finner jeg ikke noe billig lager jeg selv med plate fra biltema og lignende. 3k fra vtp er for dyrt, selv om den garantert blir bedre på alle måter enn selvlagd av meg 5-6mm plate og x antall skiver på vinkelslipern så får vi det sikkert til
Time to create page: 0.068 seconds