Tommys GD
10 years 10 months ago #5360
by Tommyfn
The following user(s) said Thank You: Krisanderx3
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 10 months ago #5384
by geirso
10 years 10 months ago #5385
by Tommyfn
10 years 10 months ago #5401
by geirso
tråler finn og andre forum gjevnlig og har hele tiden vært skråsikker på at jeg vil ha en kort G , men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. siden dette isåfall blir en nr2. bil og vi er 5stk i hjemmet + 1stk hund, burde jeg selvsagt gå for en 'lang en' ... vanskelig dette.
hva er mest pluss med en kort vs lang osv osv
hva er mest pluss med en kort vs lang osv osv
10 years 10 months ago #5403
by Tommyfn
Er ivertfall nok av plass på en lang en. Vil tro hundeburet står fint baki uten å ta opp for mye bagasjeplass. Jeg har jo klappseter bak også, så 7 totalt i bilen. Ser også for meg at dette skal bli bil nr2 etterhvert. Blir jo veteran også, koster ikke noe særlig å ha heller da
Fordeler med kort er vel terrengegenskaper pga kortere akselavstand. Så er den lettere med de fordeler det gir.. Ellers vil jeg tro den snurrer lettere på vinteren, og har mindre plass. Har man små barn hadde jeg ikke vurdert en med kun 2 dører heller.. har ikke prøvd kort selv, så har ikke mye å sammenligne med ellers. Men de er tøffe da! ser ikke mange av de.
Fordeler med kort er vel terrengegenskaper pga kortere akselavstand. Så er den lettere med de fordeler det gir.. Ellers vil jeg tro den snurrer lettere på vinteren, og har mindre plass. Har man små barn hadde jeg ikke vurdert en med kun 2 dører heller.. har ikke prøvd kort selv, så har ikke mye å sammenligne med ellers. Men de er tøffe da! ser ikke mange av de.
10 years 10 months ago #5404
by Tisleidøl
10 years 8 months ago - 10 years 8 months ago #5489
by Tommyfn
Nå begynner det å bli moro å kjøre G. Fant meg en om617a og plukket deler av. 2 runder på pumpa, lader nå ca 1 bar. ikke helt ferdig med eksos. så vi får se hva jeg gjør her... litt for mye lyd til å være midt i en storby nå med bare 30cm rør. men til gjengjeld er gliset på plass fra jeg kjører ut innkjørselen til jeg stopper
Hva har dere med ettermontert om617a gjort med oljetrykksbryteren? Jeg har ikke byttet over deksel på filterhus enda, bare peisa inn oljerøret der bryteren sto før.. Men jeg må nesten ha varsel når trykket forsvinner....
Borra hull og satt i en nippel for retur
så langt kom jeg før jeg måtte ut å kjøre
Får lage meg et feste til varmeslangen og oljerøret til turboen.
Det var som å få seg ny bil dette her.
Og JA, jeg skal male litt mere svart rundtomkring. Det ble plutselig høst, så rakk ikke inni dørkarmer og slikt.
Hva har dere med ettermontert om617a gjort med oljetrykksbryteren? Jeg har ikke byttet over deksel på filterhus enda, bare peisa inn oljerøret der bryteren sto før.. Men jeg må nesten ha varsel når trykket forsvinner....
Borra hull og satt i en nippel for retur
så langt kom jeg før jeg måtte ut å kjøre
Får lage meg et feste til varmeslangen og oljerøret til turboen.
Det var som å få seg ny bil dette her.
Og JA, jeg skal male litt mere svart rundtomkring. Det ble plutselig høst, så rakk ikke inni dørkarmer og slikt.
Last edit: 10 years 8 months ago by Tommyfn.
10 years 6 months ago #5579
by Tommyfn
Intercooler fra pajero (?) vasket i diesel innvendig henger nå til tørk. Litt rar dim på røra her så måtte bestille noen overganger. De har beregnet ankomst imorgen, så vi får se om jeg får den montert iløpet av uken.
Oljetrykksbryter er fikset. catch tank monterer jeg ikke før IC er på plass så jeg ser hvor trangt det blir
Ellers noen som har ettermontert sentrallås på disse? Ser ebay selger servoer, vurderer å kjøpe å teste... lei av å låse dører
Oljetrykksbryter er fikset. catch tank monterer jeg ikke før IC er på plass så jeg ser hvor trangt det blir
Ellers noen som har ettermontert sentrallås på disse? Ser ebay selger servoer, vurderer å kjøpe å teste... lei av å låse dører
- Roar Sæther
- Platinum Boarder
Less
More
- Thank you received: 84
10 years 6 months ago #5583
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tommys GD
Har noen orginale servoer til sentrallås liggende, hvis det er int
Time to create page: 0.099 seconds