240GD/290GD/G350

More
10 years 11 months ago - 10 years 8 months ago #4568 by nielsa
240GD/290GD/G350 was created by nielsa
Har fått litt tyn for mangel på bilder.

Gikk til innkjøp av en 240GD. Kjørt den ca 1000km og den virker faktisk ganske bra. Uten rust , med nye bremser og bra motor. Ingen vibrasjoner i drivlinje og det meste mekaniske er i orden.

Må gjøre noe småtteri med det elektriske før turen går til godkjenning men ser ut som en ok bil så langt.

Planen er å bruke den som en arbeidsbil så finish kommer ikke høyt på prioriteringslisten. Trenger en form for hardtop før vintern kommer.

Spacere, felger skjermbreddere og nye dekk må på plass.

nielsa

i1230.photobucket.com/albums/ee492/nielsa_123/240GD.jpg
Last edit: 10 years 8 months ago by nielsa.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #4570 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 240GD/290GD/G350
Smykke :laugh:

Gleder meg til å se fortsettelsen B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #4972 by nielsa
Replied by nielsa on topic 240GD/290GD/G350
Prøver noen bilder av ny eksos på G350. Enkelt opplegg fra Biltema. Kappet av originale fester og sveiset disse på nytt anlegg. Ble veldig bra og + 10hk. ordentlig fet lyd også!

nielsa

s1230.photobucket.com/user/nielsa_123/media/eksosG350_.jpg.html
s1230.photobucket.com/user/nielsa_123/me....jpg.html?sort=3&o=0
i1230.photobucket.com/albums/ee492/nielsa_123/eksosG350_3.jpg

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #4973 by nielsa
Replied by nielsa on topic 240GD/290GD/G350
Kan noen fortelle meg hvordan få lagt inn bilder slik at disse vises direkte og ikke bare link til photobucket?

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #4974 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic 240GD/290GD/G350
Når du er logget inn på photobucket skal det komme 3-4 linker på siden av bildet. Direktelinker og div. Det er IMG linken du skal kopiere inn her. Da skal bildet komme direkte opp.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #4976 by nielsa
Replied by nielsa on topic 240GD/290GD/G350
Fikk det til , takk for hjelp, var en egen knapp oppe i venstre på photobucketmenyen der rikig format på link for bilder på forum lå.
+10hk og fet lyd på en G350. Ikke verst for ca 500NOK på Biltema.
nielsa

File Attachment:

File Attachment:


[/URL]
Last edit: 10 years 7 months ago by nielsa.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #4977 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 240GD/290GD/G350
Liker det jeg ser, Nilsa :cheer:

Det var ikke store potta du brukte der. Stemmer det st det ikke er spesielt mye lyd fra eksosen, inni bilen når du kjører?

Ser braut. Gleder meg til bremsebildene :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #4978 by nielsa
Replied by nielsa on topic 240GD/290GD/G350
Ingen trær vokser til himmelen dessverre så noen bakdeler er det jo. Mer lyd enn på original eksos. Bilen er heldigvis så godt lydisolert at du merker ikke store forskjellen annet enn på fullt pådrag. Selv da vil en som ikke har kjørt bilen med original eksos føle at bilen går stille. Ikke sjenerende støy altså. Men ikke kjør med høyre bakrute nede og på fullt pådrag inntil en fjellvegg. Da trenger du hørselvern. :laugh:

Monterte bare det jeg hadde for hånden da originalt anlegg var skrap. Det er plass til en lydpotte til av samme type under varmebeskyttelse. Prøvde med en først og er fornøyd med det.

Største overraskelse var effekt økning. Visste jo at bilen hadde litt pusteproblemer men ikke at eksos ødela så mye.
Dette merkes jo særlig på varm motor.

Billig trimming og fet lyd. :lol:

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #5025 by nielsa
Replied by nielsa on topic 240GD/290GD/G350
Større jobb i havn på G290.

fikk varmgang i nav foran. Defekt hjullager. Endte med å bytte tilnærmet alt fremme. Byttet ut alt inn til glidelagere inne i akselhus. Nye lager og tetninger, trusterring på stikkaksel. Pakket om CV ledd med ny grease og nye mansjetter. Ett nytt nav måtte til da lager hadde slitt grader i det.

Overhalte begge kalippere fremme med repsett og nye klosser. Nye belegg klinket på sko bak og en ny autojusterer. Tannhjul utslitt da den var rustet fast. En lot seg gjenopplive.

Tok litt tid dette. Mye gode råd fra Roar Sæther og deler og råd fra Øystein på VTP. Vært fast tilskudd til kaffekopp om morgen med drops fra VTP nå en stund. :lol:
Lovte Roar bilder. Tok noen.

Tok tok en runde med bakbremser på G350 også. Autojusterere lot seg gjenopplive der. Kunne ikke vært ute av drift lenge så behøvde bare en justering av bånd for at det skulle være i orden igjen. Ikke rukket å bli skjevt slitt.

File Attachment:

Defekt glidelager. siden med varmgang hadde slitt spon av glidelager.

File Attachment:


Artig verktøy. Justerbar innvendig ters med glidehammer. Glidelager sitter på.

File Attachment:

Her sitter gammelt glidelager inne i akselhus. Tetning foran er tatt ut.
File Attachment:

Trusterring som sitter krympet på stikkaksel. Slitt grader i den og måtte byttes. Gikk greit med en varmepistol og skikkelig skrustikke. CV ledd måtte av først og litt triks med segerringen som holder CV ledd. Hadde bilen på verksted for 3-4år siden og de hadde klart å klinke dette sammen så segerring var ødelagt. CV ledd satt løst på aksel. ikke langt unna total havari.
File Attachment:


Fikk ødelagt rute på G290 av steinsprut. Skal inn på EU og må bytte . Ble til at jeg bestilte en med varme til G350 for å ta rute fra G350 til 290G.
Dobbelt frontrute skifte på gang.
File Attachment:
Last edit: 10 years 7 months ago by nielsa.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5026 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 240GD/290GD/G350
Liker det jeg ser, Nilsa :cheer:

Og med bilder og noen bra informerende samtaler, har jeg lært noe nytt jeg og.

Takker, Nilsa B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.073 seconds
Powered by Kunena Forum