Mats sin traktor

More
11 years 6 months ago #3722 by Mats
Mats sin traktor was created by Mats
Intro

Her en stund vært på utkikk etter et prosjekt, og i forrige uke ble denne hentet i Bergen





Håper bildene kommer frem !?


Vil tro noen kjenner igjen bilen da en tidligere eier hadde en tråd på offroad.no

I EPC ser det ut til at det orginalt er en 280ge, men har nå en om603 med turbo og automat.

Karosseriet har endel rust rundt om (med bengalakk over) og maskinen virker veldig daff.

Planen er:
- Løfte av karosseriet for sandblåsing, sveising, pussing og lakkering
- Ribbe rammen før syredypping og lakkering
- Gå over/overhale differ, fordeler, girkasse og motor
- Prøve å få alt på plass igjen

En ganske opptimistisk plan for en som ikke har skrudd så mye på bil før, men håper å få gode tips underveis her :)

Bor i Oslo men har muligens fått tilgang til skruplass i Nittedal

Det var en kjapp introduksjon...kommer tilbake med mer etterhvert

-Mats

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #3725 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Mats sin traktor
Det kan være gamlevogna til Minim?

Men en 603 med 147 hk, bør ikke oppleves daff??

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #3749 by Mats
Replied by Mats on topic Mats sin traktor
Yes, det er det

Nå har jeg aldri kjørt G før, men kan ikke skjønne at den skal slite så mye som den gjorde opp bakkene. Har bestilt kompresjonstester så for se hvordan det står til nedi der

Kjørte igår vogna opp til sin nye garasjeplass på Frogner utenfor Oslo. Her ser det ut til at jeg akkurat får plass til det planlagte prosjektet. Her er det også truck, som gjør det litt enklere å løfte av karosseriet.

Idag har jeg begynt jobben med å få ut alt innvendig. Seter, asfaltmatter, dashbord osv kom greit ut. Stort sett det eneste som er igjen nå er varmeapparat. Ble ikke så mye tid på slutten, men klarte ikke å se hvordan dette var festet til karosseriet. Tok av de kanalene på sidene og noen kjølevannsrør, men så fortsatt ikke skruene som Forsvarets manual beskriver. Kan det være limt?

Noen som har noen tips?

Hvis alt ordner seg de neste par dagene håper jeg å kunne løfte av karosseriet iløpet av helgen

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #3751 by nordheim
Replied by nordheim on topic Mats sin traktor
Det sitter skruer på torpedoveggen bak motoren for å få løs varmeapparatet.

Tor Einar

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3778 by Mats
Replied by Mats on topic Mats sin traktor
Thanks nordheim.Fant de siste nedi den luftinntaket boksen

Ellers har jeg tilslutt fått løftet av karosseriet. Gikk veldig greit med truck og to paller mot bjelkene i taket.





Karosseriet er relativt dårlig stand med mye rust i falser og under tidligere eiere sine sikaflex og bengalack fix'er, så kommer til å bli mye punktsveisborring, plasmakutting og sveising fremover. Med nyinnkjøpt utstyr og 0 erfaring blir dette spennende :)

Er jo fortsatt en stund til jeg får av alt greiene som er festet på ramma, men sjekket pris på syredypping hos bs-teknikk. Kr 4000,- +mva for en G ramme.

Noen som vet hva slags ståltype jeg burde kjøpe? Tenker da på plater og kanalar til karosseriet

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.049 seconds
Powered by Kunena Forum