Min Gwagen...hva gjør jeg nå??

More
11 years 9 months ago #3506 by BørreJ
Solgte min -91 300TD E-klasse i forrige uke og kom over denne i nabolaget, prutet den ned til det jeg solgte E-klassen for (28000,-)
Men i motsetning til "ALLE" her på forumet har jeg ikke snøring på hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal begynne.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3507 by bilkar
Gratulerer med bil!

Du kan jo begynne med å møte opp på landstreff i august. Treffe alle de gale folka. Å hente masse gode ide`r :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago - 11 years 9 months ago #3508 by volvo.power@live.no
en heving, litt større hjul (km2 33" er fint) så har du plutslig en helt annen og mye røffere bil. som bror her sier over. møt opp på treffet, få inspirasjon og ideer i alle mulige retninger!

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Last edit: 11 years 9 months ago by volvo.power@live.no.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3509 by pehan
Ser ut som om du har gjort et bra kjøp i hvert fall! Gratulerer!


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3510 by bimmerc
Begynn å lete etter rust straks. Nå er det sommer og best tid til slikt hvis du ikke har varm garasje for vinteren. Riv ut alle dørkmatter og sjekk dørken. Ta ut setene hvis du ser rust og gjør skikkelig rent. I hjulbuer bak og inne i hjørnene bak. Sjekk pakninger rundt front vindu, bakvindu og de faste sidevinduene. Du finner sikkert rust og jo før du angriper jo bedre. Bli ikke redd men lær deg alle triks med en gang for bor du et sted hvor de salter veiene om vinteren vil du lære mye om rust på Gelendewagen. :woohoo:

Velkommen som G-eier. Jeg har hatt G siden 1998 og er hekta for livet. :P Til tross for rust :whistle:

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago - 11 years 9 months ago #3511 by BørreJ
Bor i Troms så deltakelse på treffe er ikke aktuellt med det første, når det gjelder "svartedauen" så er rusten rundt frontvinduet stoppet (ikke fjernet)skal pusse vekk oveflate rust og behandlet det, har funnet rusthull i hjulbuen inn mot kupeen, ser vanskelig ut m.t.p. sveising så i første omgang slipea rusten bort for så å legge en plate i fra innsiden og behandle utsiden med no lurt, det som bekymrer meg mest er oljelekkasjene,det er montert en uorginal turbo (se bilder) og i flensen som er tredd ned over returrøret er det en defekt o-ring, denne skal skiftes samtidig som multireima skiftes, skal, som det anmodes, ta ut alt av seter og matter for nøye gransking, har funnet et rust hull i dørken bak (sveises) ser for meg å legge asfaltplater samt støymatter i dørken etterpå.
Uansett er det en fornøyelse å skremme cafe latte suv`ene etter veien.....
Attachments:
Last edit: 11 years 9 months ago by BørreJ.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3512 by Tisleidøl
Kan trøste deg med at flere her begynte på bar bakke. Da jeg kjøpte min første så fant jeg knapt motoren, men den bilen trengte mye pleie så jeg ble fort kjent med den. Det er fordelen med G (460 spes) at de er ganske enkle å skru på. Og rimelig god plass. Lykke til med bilen:)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3516 by Roar Sæther
Gratulerer med bil, og velkommen hit!

Jeg tror ikke det er ettermontert turbo på motoren din, men heller byttet turbo på turbomotoren din :)

Fordi det ser ut som du har en 617A motor, fra en personbil. Disse ble aldri levert orginalti G, og det synes på den gamle orginale luftfilter braketten, og braketten til oljeslangene til fjærings systemet på personbilen.

Enkel og grei å skru på, og en bil det er lett å bli glad i, disse G-vognene.

Her er det bare å spørre, så får du svar.Her finner du alt fra mennesker med helt orginale vogner, til mennesker med seriøst ombygde vogner. Da helst til skikkelige offroad maskiner, eller turbiler.

Velkommen skal du i hvertfall være :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3518 by BørreJ
Takker så meget for hjertelig velkomst!!

Blir nok å "plage" dere med litt av hvert av dumme spørsmål...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3530 by BørreJ
Skulle feilsøke på lys/ekstralys men ente opp med dette....
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.059 seconds
Powered by Kunena Forum