Svarten skal få litt tlc
Bilene våre trenger stadig TLC, men det er da noe kos med det også.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
Har sett nærmere påmfjærfestene og det ene er faktisk helt greit mens det andre har mye rust i koppen hvor gummiforingen er festet. Fetter Kai fikser kanskje det uten å bytte hele festet?
Men det største og beste er at jeg kanskje klarer å beholde Svarten! Jeg har nemlig dumpa så mye penger i han at
det blir for mye for broder'n! For meg er han jo mer enn et pengesluk. Han har sjel, historie, minner og om vel ett år er han veteran. Og hvis Spyder'n til mor reiser har jeg jo plass til han. Vanntett og nyoppusset! Life is good!!
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Henrik Larsen
- Offline
- Junior Boarder
- Posts: 33
- Thank you received: 2
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
maelling wrote: Det der ser bra ut. Å fikse opp hjørnene med glassfiber fungerer alldeles utmerket. Glassfiber ruster i det minste ikke. Det som er essensielt er å få bort absolutt all rust, ellers blir alt etterpå nesten bortkastet etter kort tid. Når det gjelder fjærfestene, så har også jeg byttet de. Det er litt jobb, både å fjerne og sveise på nye. Jeg kuttet bort min på venstre side med vinkelsliper, koblet på nytt fjærfeste og brukte lastestropper for å få det fast, før et verksted sveiset de på (bilen ble fraktet dit på henger). Det fungerte fint
Bilene våre trenger stadig TLC, men det er da noe kos med det også.
Takk for oppmuntrende ord. Det er godt å høre at flere har tro på enkle reparasjoner. Nå ble det nok mer arbeid med hjørnene enn jeg trodde, men jeg lærte mye om glassfiberarbeide. Og bakdøra hvor hele nedre kanten var rustet bort hadde blitt svært vanskelig å reparere uten glassfiber. Sveising er ikke for amatører. Jeg har hatt sveisearbeider gjort på karosseri tidligere og det var ikke noen bra erfaring. Så får vi se hvor lenge dette holder.
Det ene fjærfestet er faktisk helt bra mens det andre kanskje kan reddes av en habil sveiser dersom vi finner at karosseriet må av for å slippe til.
Etter at jeg bestemte meg for å beholde Svarten ser jeg for meg mange forbedringer fremover. Kanskje nye seter foran og bak og før eller siden må deksel i dørene skiftes. Ett sett nye foringer til neste år.
Det beste er at jeg har reservebil slik at sjansen for å bli uten trekkvogn i lengre tid er liten. Da slipper jeg uforutsette verkstedregninger og får tid til å reparere selv.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
rides.webshots.com/photo/2744157520098636288ydXHQn?vhost=rides
Jeg har et interiør i dette mønsteret for LWB. Det er i meget god stand. Dørsidene har jeg ikke lenger, altså er det bare setene jeg har...
Svarten er vel en kort G, så da er det vel bare forsetene som kan være interessante...
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
Jagman wrote: Klikk på linken:
rides.webshots.com/photo/2744157520098636288ydXHQn?vhost=rides
Jeg har et interiør i dette mønsteret for LWB. Det er i meget god stand. Dørsidene har jeg ikke lenger, altså er det bare setene jeg har...
Svarten er vel en kort G, så da er det vel bare forsetene som kan være interessante...
Ja, det er riktig farge og mønster. Tror det finnes 2 eller 3 forskjellige typer stoler foran så det spørs hvilke du har. Trenger strengt tatt bare putene og trekket for sete og rygg hvis typen er den samme. Må se litt på EPC-en når jeg kommer hjem for å se om baksetene kan brukes. Det er jo festene som er avgjørende vil jeg tro. Har hatt 3 korte med tre forskjellige bakseter... Ett er dog uorginalt, men de to andre er svært forskjellige. Bilder av seter og fester vil hjelpe. Fester får jeg alltids tak i.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Fremsetene passer. Jeg kan ikke plukke dem fra hverandre, så de selges komplett. Baksetet passer nok ikke. Til det er forskjellen på lang og kort for stor.
Skal få tatt noen bilder og sende over til deg.
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.