300GD Prosjekt
Sjekk denne siden her .
Han vet alt om kjøring på planteolje.
GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
mekkemikkel wrote: Har utskrift her fra siste hjulstillings kontroll på min Gwagen
Slik eg tolker skjemaet er det samme data på GW460/461/463 lang type
Men det er desverre oppgitt i grader og minutter og ikkje mm. Så det hjelper vel ikkje så mye uten et hjulstillings apparat.
Men det er ikkje mye spissing.
Her er hvertfall verdiene hvis noen kan bruke det til noe.
Spec.
Spissing
Venstre +\- 0* 08' *=grader '=bueminutt 1/60 grad
Høyre +\- 0* 08'
Total +\- 0* 16'
Camber Min Maks
V\H side 0*30' 1* 30'
Caster Min Maks
V\H side 6*10' 7*10'
Ove
Kordan får eg målt spissing uten verksted utstyr? Någen som kan någen goe "Macgyver" triks på d?
Har ikje fått sjekka bremsene i dag som eg hadde en plan om. Blei skruing på Escort Cosworth´n i stedet for! Og som alltid en goe lang testtur! Fikk lagt opp ein egen sikring til datasprutet så nå går den som ei kula!
Blir langtur til Årdal fra lye med den i morgen!
Flax eg kan flytende tysk......haha kremt....Google Translate neste!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Då er vel det neste å finne felger og få hevet bilen litt?
Noen som har hevefjører, bodylift klosser, evt dempere, mellomlegg til fjører eller lignende til salgs billig?
Stor takk til Roar for hjelp med å få tak i dekk!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- mekkemikkel
- Offline
- Junior Boarder
- Posts: 39
- Thank you received: 0
"Sjekk metoden denne BMW luringen bruker vha et laserwater:
www.bimmerboard.com/forums/posts/710858
fortsetter her:
www.bimmerboard.com/forums/posts/710868
"
Stakk innom å snakket med dei på Hjulstillingsenteret som hadde min bil inne.
En tommelfinger regel er at 10' (minutter) tilsvarer ca 1mm spissing.
Så da betyr det, den skal ha ca +/- 1,6mm men dette er avhengig av felg diameter.
Dataene er derfor oppgitt i grader og minutter og ikkje i mm
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Eivind fant seg en 300 stt som vi var innom å kikka på. Det ble handel og vi tok med bilen videre! En time seiere var 37" mud km2 kjøpt 2 sett av!
Nå e det vel bare til å samle masse motivasjon til å begynne med kapping av skjermer og rust sveising!
Blir et spennende prosjekt! Vi kommer nok til å ta begge bilene fortløpende, er vel raskest å få Eivind sin på gang siden den har 40mm BL og 40 mm hevefjører!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
-Eksostemp måler montert.
-Feilsøkt vidussviskere (gåen sikring).
-Bygd om "sileverket" til frityr et par ganger, tror vi har funnet en grei patent på det nå. He kapasitet på 1000 liter ferdig fuel. Og kan sile litt under 180 liter om gangen. Eneste er problem med finfilter (oljefilter til G) som går tett. Vurderer å lage til pumpe på dette sånn at det blir litt trykk før filteret.
-Vi har 3 biler som vi kjører på dette så greit å få silt litt om gangen.
-Holder på å montere body lift, sliter med å få løs bolten på høyre side framme. Virker som det er en hylse utenpå M10 bolten som sitter HELT fast! Har prøvd det meste nå, skralle, fastnøkkel med forlenger, latmannsarm og muttertrekker mens vi holder igjen med stoooore rørtang rundt hylsen! Ingenting hjelper.
Har begynt å kappe av hylsen med vinkelsliper, må ta med en større vinkelsliper for å komme helt igjennom i morgen eller mandag.
-Klarte og å slå et lite hull i radiatoren med ett brekkjern når vi holdt på med den bolten. Tips for å fikse et lite hull? Klarte å klemme den sammen med tang slik at den ikje lekker så mye nå.
Se denne linken for bilder av bilen og diverse som har med den å gjør! Mye lettere å laste opp bilder til FB derfor bruker eg den til bilder.
www.facebook.com/media/set/?set=a.101507...&l=423a6b9bc4&type=1
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Vi kikka litt på tanken til en kompis og på lørdag, den var rustet hull i på toppen. Ombygd fra 280 til 300 diesel så det står nok en bensin tank i den.
Planen er å få kappet til plater og sveise 2 tanker sjøl. Någen som har mål og evt teininger på dette? Vet Bjørnar har lagd rustfri tank så får kansje hørre med han.
Lurer og på å lage den med 2 rom i, ett til diesel og ett til frityr sånn at bilen kan stoppes og startes på diesel.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Jagman wrote: Hvorfor ikke bare to kammer med frityr?? Ett til sjipsen og ett til sjyllingen!
Fordi dette skal kunne startes om vinteren og! Den trenger allerede hjelp av motorvarmer, men nå har jo eg kjørt på kun frityr et par uker også!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.