300GD Prosjekt
11 years 9 months ago #4193
by Heggernes
Nå får den nok diesel.....
Videoene er til å sammenligne før og etter justeringer osv. Og så er det flere som spør etter hvordan den går med Superpumpa, så då får de litt å se på.
Fikk koblet sammen 2.5" eksosen i kveld og test turen hjem var skuffende. Må nok oppgradere eksosen en del ja!
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Nå får den nok diesel.....
Videoene er til å sammenligne før og etter justeringer osv. Og så er det flere som spør etter hvordan den går med Superpumpa, så då får de litt å se på.
Fikk koblet sammen 2.5" eksosen i kveld og test turen hjem var skuffende. Må nok oppgradere eksosen en del ja!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
11 years 9 months ago #4195
by pehan
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Replied by pehan on topic 300GD Prosjekt
Videoen er privat...
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
11 years 9 months ago #4198
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 300GD Prosjekt
Jeg får heller ikke sett den
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
11 years 9 months ago #4200
by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Whoops nå skal den være offentlig
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
11 years 9 months ago #4201
by Jagman
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Replied by Jagman on topic 300GD Prosjekt
Miljøvern er for pyser!
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
11 years 9 months ago #4202
by pehan
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Replied by pehan on topic 300GD Prosjekt
Ser ut som om det kanskje er noe svartrøyk i eksosen din. Ser det ett par steder, hvis jeg pauser videoen.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
11 years 9 months ago - 11 years 9 months ago #4203
by maelling
Replied by maelling on topic 300GD Prosjekt
Der ja Nå sotern som en skikkelig diesel skal. Det er greit å kunne legge ut en "smoke screen" bak, så er det ingen som prøver seg på forbikjøring Men med så mye røyk, burde du jo ha 5-600 hk, og det er vel et stykke opp dit enda?
Last edit: 11 years 9 months ago by maelling.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 156
- Karma: -3
- Thank you received: 20
11 years 9 months ago - 11 years 9 months ago #4204
by nielsa
Replied by nielsa on topic 300GD Prosjekt
Det der så såpass bra ut at jeg til og med senser et snev av misunnelse her .
Konvertere til Diesel Maelling?
nielsa
Konvertere til Diesel Maelling?
nielsa
Last edit: 11 years 9 months ago by nielsa.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
11 years 9 months ago - 11 years 9 months ago #4207
by maelling
Replied by maelling on topic 300GD Prosjekt
Etter at jeg fikk W108'en, har M117'en gitt meg en åpenbaring, så skal jeg konvertere til noe, må det være en ordentlig motor. Alt annet framstår som meningløst, og jeg tenker det er greit å slutte med pottetrening gå over til mer skikkelige saker. Man må ha kombinasjonen av vanvittig grom 70's V8 lyd, bøttevis med dreiemoment og heftig drag opp til rødfeltet. En helaluminium 5 liters M117 med K-jetronic er det eneste jeg kunne tenkt meg å konvertere til, bare det er mulig å få det godkjent Jeg har jo S123'en som jeg håper å få på veien i år, så føler jeg for å sote, får jeg heller gå amokk med den
Men skulle jeg konvertert til diesel, er det eneste gangbare en 603/606 med en fin plystrelyd fra turboen, men inntil videre har jeg som policy å ikke tukle med ting som fungerer. Jeg har nok naturlige problemer med bilene mine til at jeg skal skru fra hverandre G'en som virker 280'n går veldig bra, og nå som den er veteranbil, betaler jeg omtrent ingenting for å hverken ha eller bruke den. Det finnes ikke noe økonomisk argument til å gjøre noe som helst med den, annet enn å sveise mer til sommern
Men skulle jeg konvertert til diesel, er det eneste gangbare en 603/606 med en fin plystrelyd fra turboen, men inntil videre har jeg som policy å ikke tukle med ting som fungerer. Jeg har nok naturlige problemer med bilene mine til at jeg skal skru fra hverandre G'en som virker 280'n går veldig bra, og nå som den er veteranbil, betaler jeg omtrent ingenting for å hverken ha eller bruke den. Det finnes ikke noe økonomisk argument til å gjøre noe som helst med den, annet enn å sveise mer til sommern
Last edit: 11 years 9 months ago by maelling.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
11 years 9 months ago #4214
by Jagman
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Replied by Jagman on topic 300GD Prosjekt
Hvor finnes hhv OM603 og OM606 i G modeller??
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.079 seconds