Bytte dieseltank på GD240

More
7 years 7 months ago #7113 by Biong
Hallo.

Drivstoffsystemet på MB'n min har vært svært preget av dieseldyr og annet møkk fra tanken det siste året. Så jeg har endelig fått kjøpt meg en ny tank.(70L original, brukt.)
Jeg har en viss anelse om hvordan jeg bytter denne, men vil veldig gjerne være på den sikre siden før jeg gjør dette selv. Kunne gitt meg noe tips, instrukser eller lignene jeg kan følge når jeg byttern? Hadde vært supert. Har prøvd å google litt men kom ikke frem til noe særlig.

Tusen takk på forhånd.

Har forøvrig feltvognkurs+teknisk kurs fra forsvaret så jeg er ganske kjent med bilen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 7 months ago #7115 by SGK
Replied by SGK on topic Bytte dieseltank på GD240
Hei,

Det er en forholdsvis enkel operasjon. Selve tanken henger bare i to bånd som du kan løsne ved å skru ut mutteren bak. Det er smart å tenke gjennom hvordan du vil ta imot den. Enten setter du en jekk under, eller så bruker tau eller stropper som gjør at du kan slippe den ned kontrollert. Dersom den er tom, kan du nesten ta den for hånd. Før du slipper den ned kan du løsne alle slangene. Det inkluderer påfylling og 3 lufteslanger (hver side og i midten) Du kommer også til dette etter at den er nede også, men greit om de er av før du slipper ned eller underveis. Diesel tur og retur går inn på toppen av tanken, og her kommer du til under et lite inspeksjonslokk i bagasjerommet. Her er også tilkoblingen til nivåmåler som også må løsnes.

Kan ikke komme på noen tjuv triks, men smør den nye tanken godt inn, så varer den lenger.

Lykke til

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.040 seconds
Powered by Kunena Forum