722.6 automatisk girkasse

More
5 years 6 months ago #7413 by rteigen
Hei, jeg har en 2001 gwagen GD300 turbo, og har hatt den stående siden oktober 2017. Grunnen er at girkassen røyk (1000km etter jeg hadde kjøpt bilen!)
Etter mye tid og tull (lang histore), har bilen nå ingen feilmeldinger, men er fortsatt i limp mode... Har byttet ut kretskortet i kassen, og byttet TCM'en, uten hell.
Har sjekket ohmen på kontrollerene i kassen, men sjekket ikke at de slo seg av og på ved å sende 12 V gjennom de. Det blir neste punkt. Alternativt, finne ut om det kommer signal ut av TCM'en til kassen i det hele tatt.
så har jeg et par spørsmål:
1. Er det mulig å bytte ut den automatiske girkassen 722.611, med nesten hvilken som helst kasse i 722.6XX klassen? Eller er det slik at man får problemer med giringen da? (Ja, vet at de forskjellige og tåler forskjellige trykk.)
2. Må noe programmeres på nytt for at det skal fungere?

Vil sette pris på alle svar og mulige løsninger.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 6 months ago - 5 years 6 months ago #7414 by ErikT
Replied by ErikT on topic 722.6 automatisk girkasse
Hei,

Har ingen svar eller løsning til deg dessverre, og som du nok har merket er det heller lite aktivitet her inne på forumet. Tror de fleste bruker Facebook.

Ville derfor tipse deg om å evt spørre på Super Turbo Diesel. Vil tro du får svar eller kan finne ett allerede der inne.
For girkasser: http://www.superturbodiesel.com/std/forumdisplay.php?fid=9
Last edit: 5 years 6 months ago by ErikT.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 6 months ago #7415 by Flakiv
Replied by Flakiv on topic 722.6 automatisk girkasse
Som sagt legg inn samme saken her så tipper jeg du får svar:
www.facebook.com/groups/308110950078/?ref=bookmarks

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.041 seconds
Powered by Kunena Forum