Hvilken bensinmotor skal man velge

  • Swenmeier
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
8 years 6 months ago #6889 by Swenmeier
Hvilken bensinmotor skal man velge was created by Swenmeier
Det er sikkert skrevet metervis om dette temaet; men.
Jeg har skjønt det slik at 2,8 bensinmotoren ikke er det folk vil anbefale. SÅ hvilken skal man da velge. Er ferdig med diesel, så ønsker meg noe som bruker bensin. Forbruk er jo selvfølgelig en issue, men ikke hovedproblemet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 6 months ago #6891 by SGK
Hei,

www.gwagen.de/html/english/engine.html er en oversikt over motoralternativer. Valg av motor avhenger litt av lommebok. Skal du ha W460, så er M110 (280GE) ganske riktig en tørst sak, men OK pålitelighet, men de begynner generelt å bli slitne. M102 (230GE) er en mer moderne motor, dette er lillebroren til M103 som du også finner i W124. Disse er gode motorer, men er kanskje litt late i en såpass tung bil.

Dersom du skal ha W463 så har du litt mer å velge i. M103 og M104 er gode maskiner, selv om de har rykte på seg for å ta toppakninger med jevne mellomrom. M103 er I6 med 12ventiler mens M104 har 24ventiler. M112 er V6 bensin, og den skal også være bra saker. Husk at disse motorene er fra tidlig nittitall. Deretter har du M113 som er V8 og som kommer i litt forskjellige versjoner, men er en meget bra motor med mer enn nok krefter.

Dersom jeg skulle velge tror jeg at jeg ville valgt M102 i W460 dersom jeg skulle ha en original bil. M110 er valget på herjebil, da den har litt mer kraft. Bensin i W463 er alle motorene omtrent like. M103/4 er enkle saker, men skal man først ha W463 med bensin, så er jo V8 like greit. Litt mer forbruk, men myyye morsommere. Gå for M113 (gjerne med kompressor ;) )

Lykke til!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 months ago #6931 by Roar Sæther
Vet om en M103 som kommer for salg etterhvert. Kan følge med en 5 trinns manuell eller en 4 trinns automat, hvis det er interessant.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.078 seconds
Powered by Kunena Forum