Mulig dårlig jording til instrument

More
10 years 1 month ago #5897 by GW290
Har et instrument som jeg mistenker har dårlig jording. Dieselmåler og temp måler lever innimellom sitt eget liv og er litt jojo. Noen tips til konkrete steder å lete? Jording til batteri er nettopp byttet så den vet jeg er bra. Har også forsøkt et annet instrument og det oppfører seg likt så det er ikke instrumentet.

Kjørte mye 300GD for 25 år siden.

95 W461 290GD Imperialrot

Ex Mercedes-Benz:
79 W123 280E
85 W123 300TDT
96 W210 E320
92 W124 500E (originalbil)
92 W124 300E Sportline
98 W140 S320
06 W211 E200 Kompressor
08 W204 C200 CDI T
09 W639 Vito 115CDI 4x4
12 W204 C180 CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #5898 by SGK
Sjekk jordingspunktet bak på ramma, ca 10-20cm til venstre for hengerfestet litt gjemt bak karrosseri. Det kan se fint ut, men hos meg var alle ledningene knekt inni kabelskoen. Byttet kabelsko og fikk plutselig tankmåler og baklys i bøtter og spann. Trenger forøvrig ikke tankmåler i min 280GE, man begynner instinktivt å se etter en bensinstasjon når man kjører ut etter tanking...

Det er også en del andre jordingspunkter man bør sjekke, men jeg er ikke helt sikker på hvor de er.

Lykke til

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #5899 by GW290

SGK wrote: Sjekk jordingspunktet bak på ramma, ca 10-20cm til venstre for hengerfestet litt gjemt bak karrosseri. Det kan se fint ut, men hos meg var alle ledningene knekt inni kabelskoen. Byttet kabelsko og fikk plutselig tankmåler og baklys i bøtter og spann. Trenger forøvrig ikke tankmåler i min 280GE, man begynner instinktivt å se etter en bensinstasjon når man kjører ut etter tanking...

Det er også en del andre jordingspunkter man bør sjekke, men jeg er ikke helt sikker på hvor de er.

Lykke til


Takker for tips. Skal sjekke det punktet.

Kjørte mye 300GD for 25 år siden.

95 W461 290GD Imperialrot

Ex Mercedes-Benz:
79 W123 280E
85 W123 300TDT
96 W210 E320
92 W124 500E (originalbil)
92 W124 300E Sportline
98 W140 S320
06 W211 E200 Kompressor
08 W204 C200 CDI T
09 W639 Vito 115CDI 4x4
12 W204 C180 CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #5900 by Roar Sæther
Minus polen på batteriet, jording i batterikasse, jording fra batterikasse til ramme, og fra ramme til motor.begge innerskjermer ca 40 cm fra grillen. Oppunder dashbord over clutch pedal.

Noen i hvertfall :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago - 10 years 1 month ago #5902 by GW290

Roar Sæther wrote: Minus polen på batteriet, jording i batterikasse, jording fra batterikasse til ramme, og fra ramme til motor.begge innerskjermer ca 40 cm fra grillen. Oppunder dashbord over clutch pedal.

Noen i hvertfall :-)


Takker, da har jeg endel steder å sjekke ja :unsure: :)

Kjørte mye 300GD for 25 år siden.

95 W461 290GD Imperialrot

Ex Mercedes-Benz:
79 W123 280E
85 W123 300TDT
96 W210 E320
92 W124 500E (originalbil)
92 W124 300E Sportline
98 W140 S320
06 W211 E200 Kompressor
08 W204 C200 CDI T
09 W639 Vito 115CDI 4x4
12 W204 C180 CDI
Last edit: 10 years 1 month ago by GW290.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.062 seconds
Powered by Kunena Forum