Firkantfeste foran og bak
10 years 6 months ago #5629
by Tommyfn
Firkantfeste foran og bak was created by Tommyfn
Heihei. Noen som har firkantfeste foran og bak på vogna si? Trenger inspirasjon og tips
Ser vtp selger bak
www.vtp.no/akeeba/index.php?option=com_v...mart_category_id=214
Men det var dyrt. Billigere å få tak i et brukt hengerfeste å sveise i? evt feltvognfeste. Da kan man jo bruke natokroken i et firkantrør og... Hvor selges det receivere løst? Vanlig meterdim på stål passer vel ikke helt?
For å bevare fangeren foran kan man jo sette firkantfeste bak og peise i en sånn her:
www.vikingoffroad.com/rear-winch-carrier-adapter/
Og bruke en vinsjkrybbe som går i slepebolten foran. for å få vinsj foran og bak..
Diskuter !! Få opp aktiviteten på forumet
Ser vtp selger bak
www.vtp.no/akeeba/index.php?option=com_v...mart_category_id=214
Men det var dyrt. Billigere å få tak i et brukt hengerfeste å sveise i? evt feltvognfeste. Da kan man jo bruke natokroken i et firkantrør og... Hvor selges det receivere løst? Vanlig meterdim på stål passer vel ikke helt?
For å bevare fangeren foran kan man jo sette firkantfeste bak og peise i en sånn her:
www.vikingoffroad.com/rear-winch-carrier-adapter/
Og bruke en vinsjkrybbe som går i slepebolten foran. for å få vinsj foran og bak..
Diskuter !! Få opp aktiviteten på forumet
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Platinum Boarder
Less
More
- Thank you received: 84
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #5632
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Firkantfeste foran og bak
Det er flere som har tenkt på dette, og synes "kjøpt" er for dyrt
Hvis det er av interesse, målte jeg innvendig i ett firkantrør på en Jeep, her om dagen. Festet på bilen var 53 x 53 mm innvendig. Da har du i hvertfall målet på standarden
Jeg tenker faktisk 2 fester bak og 2 fester foran. Sveise de inn i fangeren langsetter innfestinga på ramma, slik at kraften rettes babover i ramma. Lurer da på å ha flere forskjellige "ting" å sette inn i disse. Sjakkelholder, stigtrinn, 50 mm kule og selvfølgelig bare blendet ende. Da ser det bra ut når du ikke trenger festet til noe
Hvis det er av interesse, målte jeg innvendig i ett firkantrør på en Jeep, her om dagen. Festet på bilen var 53 x 53 mm innvendig. Da har du i hvertfall målet på standarden
Jeg tenker faktisk 2 fester bak og 2 fester foran. Sveise de inn i fangeren langsetter innfestinga på ramma, slik at kraften rettes babover i ramma. Lurer da på å ha flere forskjellige "ting" å sette inn i disse. Sjakkelholder, stigtrinn, 50 mm kule og selvfølgelig bare blendet ende. Da ser det bra ut når du ikke trenger festet til noe
Last edit: 10 years 6 months ago by Roar Sæther.
10 years 6 months ago #5643
by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Firkantfeste foran og bak
53mm ja.. sikkert lettest å kjøpe ferdig receiver sveisedel.. foran, tenkte du å skjære hull innenfor bolten i fangeren og forsterke bak der? For fangeren tåler sikkert plenty
2 permanente altså? Så det fantes forgrener, så får man to når det trengs.. har og sett for meg mye rart en kan putte i der. Brøyteskjær, forskjellige kroker, vinsj.. sjakkel
Får se etterhvert om jeg finner receivere, kan jo være noen biler på huggern som har og finner et brukt hengerfeste og sveise i bak.. vil beholde mitt urørt. Hvordan er det å få godkjent hjemmemekk som hengerfesteegentlig...?
Litt synd å fjerne bolten foran, den er gangster
2 permanente altså? Så det fantes forgrener, så får man to når det trengs.. har og sett for meg mye rart en kan putte i der. Brøyteskjær, forskjellige kroker, vinsj.. sjakkel
Får se etterhvert om jeg finner receivere, kan jo være noen biler på huggern som har og finner et brukt hengerfeste og sveise i bak.. vil beholde mitt urørt. Hvordan er det å få godkjent hjemmemekk som hengerfesteegentlig...?
Litt synd å fjerne bolten foran, den er gangster
Time to create page: 0.098 seconds