Ombygging fra 300D til 300TD
14 years 11 months ago #511
by Laz
Allhjulsdrift er kult !!
Ombygging fra 300D til 300TD was created by Laz
Hei!
har om litt tenkt og ta ut 300dieselen i min G, for så og sette inn en 300td.
hva trengs for å få dette stemplet i vognkort, og er det noe jeg bør være obs på med tanke på at det blir litt mer motor kraft?
Har hørt at girkassen til 300D'n ikke liker 300Td'n...
kom gjerne med råd og tips!
på forhånd takk!
mvh. Lasse.
har om litt tenkt og ta ut 300dieselen i min G, for så og sette inn en 300td.
hva trengs for å få dette stemplet i vognkort, og er det noe jeg bør være obs på med tanke på at det blir litt mer motor kraft?
Har hørt at girkassen til 300D'n ikke liker 300Td'n...
kom gjerne med råd og tips!
på forhånd takk!
mvh. Lasse.
Allhjulsdrift er kult !!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 11 months ago #514
by Jagman
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Replied by Jagman on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Hei,
Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å gjøre noe som helst overfor BT med et slikt "bytte". Du øker jo ikke sylindervolumet, og det er det det står noe om i vognkortet. Du øker effekten ja, men du ville vel ikke gått til BT om du byttet til et effekt-eksosanlegg, ville du?
Best å holde kontakte med myndighetene på et minimum, spør du meg!!
Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å gjøre noe som helst overfor BT med et slikt "bytte". Du øker jo ikke sylindervolumet, og det er det det står noe om i vognkortet. Du øker effekten ja, men du ville vel ikke gått til BT om du byttet til et effekt-eksosanlegg, ville du?
Best å holde kontakte med myndighetene på et minimum, spør du meg!!
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 11 months ago #519
by Laz
Allhjulsdrift er kult !!
Replied by Laz on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Tenkte mest på at det kommer en turbo inn i bildet.
Hvordan vil det gå, på en eventuell eu-kontroll/teknisk kontroll?
Hvordan vil det gå, på en eventuell eu-kontroll/teknisk kontroll?
Allhjulsdrift er kult !!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 11 months ago #524
by jeglent
GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00
Replied by jeglent on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Hva med forsikringen ved kjøring på vei ?
Er f.eks bremseanlegget godt nok dimensjonert ?
Vet fra ombygging av andre biler at det er et tilbakevendende problem.
Er f.eks bremseanlegget godt nok dimensjonert ?
Vet fra ombygging av andre biler at det er et tilbakevendende problem.
GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 11 months ago #529
by Jagman
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Replied by Jagman on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Du skal temmelig langt opp i spekken på Geländewagen før bremsesystemet endrer seg. Jeg akn aldri tenke meg at det skulle være forskjell på bremseanlegge på en vanlig 300D og en 300TD. Det aller meste går om hverandre av bremsedeler på GW460.
Biltilsynet er også vanligvis ganske runde når det gjelder så gamle biler. Er vel naturlig at en og annen motor er skiftet med årene. Jeg hadde i hvert fall ikke gjort noe stort nummer av det, og bare sagt "Hæ?" hvis noen spurte.
Biltilsynet er også vanligvis ganske runde når det gjelder så gamle biler. Er vel naturlig at en og annen motor er skiftet med årene. Jeg hadde i hvert fall ikke gjort noe stort nummer av det, og bare sagt "Hæ?" hvis noen spurte.
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 10 months ago #564
by kimas
Replied by kimas on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Hva med 240D til 300D?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 10 months ago #565
by Jagman
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Replied by Jagman on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Snakk med trafikkstasjonen din. Det skulle ikke by på problemer. Spill litt naiv, så betjentene kan skinne litt i stråleglansen av sin makt, så glir det gjennom. Om man trenger bekreftelse på bremseanlegg, skulle klubben kunne gi en slik bekreftelse. Dette har vi lenge gjort i Jaguarklubben(!)
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 10 months ago #569
by bilkar
Replied by bilkar on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Det er akkurat samme bremser på 240,280,300G
Disse er godkjent for vertfal 160 hk!
Skal ikke være no problem og bytte motor innenfor disse bilene.
Disse er godkjent for vertfal 160 hk!
Skal ikke være no problem og bytte motor innenfor disse bilene.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 10 months ago #571
by Malutki
Replied by Malutki on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Jeg skiftet motor tre ganger og had ingen problemer pa EU kontrol
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 10 months ago #572
by Malutki
Replied by Malutki on topic Ombygging fra 300D til 300TD
Jeg skal gjor det samme i Polen i march. Akkurat na har jeg en vannlig 300D, men er pa jakt etter en godt 300td 24 v 177hk, den er det beste motor for G wagen.
Lykke til !
Hilsen,
Marek
Lykke til !
Hilsen,
Marek
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.069 seconds