Bremsekalipper W463 98mod

More
10 years 7 months ago #5002 by dagah
Hei

Har en 98 mod G300TD 177hk. Bremsekalipperen venstre bak er ikke som den en gang var. Dette er versjon med skivebremse bak. Tenkte å overhale den men... Rep sett ser ikke ut til å finnes?? Problemet er gummien over hovedstempelet, slidene er helt ok. Ny er heller ikke lett å skaffe ser det ut for. har funnet noen nye nedi sveits, men stusser litt på at disse også skal gå på enkelte mb sprinter og VW LT modeller. Ut i fra det jeg finner ut så er stempelt på min 48mm ,de jeg finner i sveits 52mm. De ser helt like ut på bilder???

Noen som har gode tips her???

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5003 by nielsa
Replied by nielsa on topic Bremsekalipper W463 98mod
Har du hørt med VTP?

DE har sjelden god peiling.

Lite å spare på et repsett til en kalipper på Ebay. Betalte selv 230,- hos vtp for et repsett til Perrot kalipper fremme på 461 for noen dager siden.

Hvis du plukker ut stempel i kalipper og det ikke er rust der og pakninger er hele kan du gjøre skikkelig rent og monterer det sammen igjen. Bør gå greit det da. Ksn være vanskelig å berge støvdeksel hvis det er en ATE kalipper nå du tar ut stempel men kan gå.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5004 by dagah
Replied by dagah on topic Bremsekalipper W463 98mod
Det er nok støvdekselet ( gummibelgen på hovedstempelet) som er problemet. Dette følger ikke med i repsetta som jeg finner noen plass. Kalipperen er produsert av Bosch. og har stempel på 48 mm. Mener det er plass til å montere kalipper med stempel på 52 mm, men er usikker på om dette da innvirker på bremsekraftfordlingen mellom bremsene fremme og bak. Jeg må selfølglig da bytte begge sider bak.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5005 by dagah
Replied by dagah on topic Bremsekalipper W463 98mod
No eBay APP ID défined in Kunena configurationLegger linken til den kalipperen jeg finner på ebay.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5006 by SGK
Replied by SGK on topic Bremsekalipper W463 98mod
Jeg er i samme situasjon som deg, med ødelagt støvkappe rundt stempelet. Øystein på VTP lette lenge etter både originale deler og andre ting, men disse kaliperene er spesielle for G. Helt ny kaliper koster 3400,- og kappa koster 1260,- hos VTP. Jeg har prøvd å få tak i fra utlandet, men det ser ut som jeg må krype til korset og kjøpe støvkappe hos VTP. Skulle kanskje gjort det først som sist, da det nesten alltid viser seg å være både enklest og billigst i det lange løp... Lykke til!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5007 by dagah
Replied by dagah on topic Bremsekalipper W463 98mod
Hei SGK og takk for info.

1260 for kappa er jo nesten ran??? Helt ny kaliper kan mekonomen skaffe for 3300 men her er det normalt å få 10-20 % om man er medlem i norsk husmorlag eller hva som helst...Dvs. under 3000 for helt ny. Driver også med denne linken til ebay. Har du sett på den? 153 euro pr stk + frakt og moms blir da ikke så fryktelig dyrt, om vi regner 50 euro i frakt pr kaliper så er vi nede i rundt 2000 NOK levert på døra hjemme?? Mulig det er en bedre løsning en 1260 for en gummi dings..
Kunne selv tenkt å kjøpt nye til begge sider så en slipper å tenke på når neste tar kveld..

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5018 by dagah
Replied by dagah on topic Bremsekalipper W463 98mod
Da var nye kalipere bestilt, eller klaver er nok riktig ord. Pris levert på døra hjemme ca 1000,- pr stk..

De som jeg nå har bestilt er egentlig til WV LT men er helt like bare 52mm stempel og ikke 48 som originalt. Finner flere som selger 52mm til G men da til helt annen pris? Håper og tror dette passer om ikke får jeg kjøpe meg en LT for å få brukt de til noe...

Blir spennende å se om dette passer.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5019 by SGK
Replied by SGK on topic Bremsekalipper W463 98mod
Det hørtes ut som en god pris, hvor kjøpte du dem? Sier du fra når de er montert og testet hadde jeg blitt veldig glad B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #5020 by dagah
Replied by dagah on topic Bremsekalipper W463 98mod
Jepp skal følge opp.

Legger link så kan du se selv.
Leverandøren holder til i Tyskalnd og virker seriøs. Jeg sjekket litt før jeg sende ordren.
Slengte også på noe mer ting og tang og fikk totalen over 2500,- da ble det fraktfritt :)

www.autodeler.co.no/search?keyword=2133161

Varenummer:
2133161Bremseklave
2133162Bremseklave

Krysser fingrene for at dette funker.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5094 by dagah
Replied by dagah on topic Bremsekalipper W463 98mod
Da kan jeg bekrefte at bremseklavene som ble bestillt passer. Prisen ender på ca 1250, pr stk ink mva. Passet rett på ikke noe problem om stempelet er 52 mm på de nye i forhold til 48 på de gamle så langt. Merker ingen endring ved bremsing, nå kjører jeg med venstre side 52mm og høyre side gammel 48 mm.

Har noen bilder men får ikke lastet de inn, er det noe triks i ludo her?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.048 seconds
Powered by Kunena Forum