G 400cdi 2003

More
10 years 11 months ago #4583 by m.sjef
G 400cdi 2003 was created by m.sjef
Startproblemer.
Kjerra har blitt tregere og tregere å starte. Nå viser den varsel " transfeerkasse HIGH/LOW" og vil ikke starte. Er det noe startsperring på
transferkassen? Batteri er OK, og starter drar som f... Gearkassen er fabrikkny og kun 6 mnd.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #4584 by marcus
Replied by marcus on topic G 400cdi 2003
Huff.
Tror ikke det er noen direkte kobling mellom transfer og ditt problem. Kan kanskje være feilkoder fra transfer som vil hindre deg i å starte, men da vil nok det være via å hindre startmotor å slå inn.

Tror du bør få lest av feilkodene på bilen din først. Jeg blir overrasket hvis du ikke får et hint om hva som er feil der.

Du kan selvsagt prøve å sette transfer i nøytral for å se om det hjelper;
Sett på håndbrekk, trykk inn bremsen, skru på tenningen, sett gearvelgeren i N for så å holde inne "low" i fem sekunder.
Som sagt tviler jeg på at der er en sammenheng, men verdt et forsøk.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago - 10 years 10 months ago #4676 by nettopp
Replied by nettopp on topic G 400cdi 2003
Fant du ut av dette?

Jeg opplevde samme på min 2003 400 og da var det for lite strøm som var årsaken. kaldt vær og batteri somtrengte skiftes. Dette gav utslag i at høy/lav på transferkasse ble stående midt i mellom. Jeg har forstått det slik at den tar en tur retur som test når du vrir om tenningen. kommer den ikke frem og tilbake får du feilmelding og ikke start.


Jeg vil legge til at min opplevelse av G400 er langt bedre enn hva man skulle tro når man leser på forum som dette. Jeg har nå kjørt min g400 over 40 000 km uten problemer og mer enn forventet service.(tot 125 000 km)
Last edit: 10 years 10 months ago by nettopp.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 9 months ago #4865 by laffenxxx
Replied by laffenxxx on topic G 400cdi 2003
Dette er en stund siden ser jeg, men svarer på denne tråden . Det som skjer med transfer H/L er at batteriet er for dårlig og spenningen blir for lav når du prøver å starte . Det at bilen din ikke vil
starte er vel en defekt injektor . Hold transfer skifteknappen nede til kassen står i H. Du kan også sette bilen i nøytral og prøve å taue den i 20-30 km å så prøve å starte den på nøkkel . Da er jeg rimelig sikker på at den starter da du narrer elektronikken slik at ecu åpner for injektorene. Ved defekt injektor har du ikke høyt nok railtrykk derfor starter den ikke.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.051 seconds
Powered by Kunena Forum