460 bygge om med om 606 og 722.6

More
11 years 2 months ago #4336 by lilleva
Okey da har jeg funnet et firma som lager standalone managment til 722.6 kassa.

soundgermanautomotive.com/pcs/

We specialize in the standalone Transmission Control Unit (TCU) for the 722.6, WA580, or NAG1 transmission. This transmission is found in Mercedes-Benz models from the late 1990′s through 2008 (depending on model and options), the Dodge/Chrysler line up (in the LX platform and in Jeep Cherokees), and in select Porsche and Jaguar models.

With advanced power handling capabilities in its stock form, the 722.6 transmission can be adapted to handle extremely high power levels. It is also more compact than other transmissions.

All current Chrysler and Mercedes tip shifters, in addition to older Mercedes shifters with P,R,N,D,4,3,2,1, can be used.

The PCS TCU is custom tailored for the 722.6 transmission and is used primarily to swap transmissions into older cars. We are currently developing vehicle integration for factory-equipped 722.6 vehicles.

The TCU is fully programmable for any application, and starter calibrations are sent with the TCU for basic transmission operation. Upon installation, all sensors must be calibrated in the startup wizard, and some additional sensors may be needed, depending on your application.

The TCU can store two calibrations at all times and can be switched on the fly. This means you can store both street and racing calibrations. The TCU also ships with powerful datalogging software that can be used for tuning the transmission and diagnosing problems. In addition, if you want to capture all engine and transmission data in one place, the D200 Datalogger from PCS is also available.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4337 by nielsa
Det ser jo riktig bra ut dette.

Da har du ECU fra gutta i Nederland til å styre motor og ECU fra disse gutta til å styre girkassa.

Det finnes da altså ferdige ECU'er som kan brukes, bra jobba.

Venter spent på fortsettelse

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #4342 by Sprinter
Bare en liten melding: Jeg har kjørt 5 år med 602 sprinter fra 312, med hele spagettien flytta over. ca 50.000km kjørt hittil. Har kjøpt en chip som gir noget ekstra piff. Mangler bare IC, men det var så moro å komme i gang at det ble aldri tid til den. Bilen har slept mange tunge hengere, flere 1500km turer; 5 tonn samlet vekt med 1,4 pr mil er vel status på den slags, eller går den på ca 1(og ned litt). Mest imponerende er dreiemomentet, ikke toppfart. Litt hikke i databoksen, men det har nullstilt seg selv med avkobling av strømtilførsel. Under hanseboksen har jeg plassert instrumentpanelet fra 312, det viser det meste siden det er elektrisk, fart-turtall. Skikkelig harry. Mekanisk noen utfordringer på innsug (vrengt opp ned), motorlabber, gearoverføring (boksen fra 312 er med). Kjøling: elvifte foran radiator er nok, brukes kun med henger, aldri varmt ellers. Vist for lokalt Biltilsyn med påskrift ny motor i vognkort.

Og jeg har flere objekter, pluss en 300E TDT 1997 som kanskje blir donor en dag, så jeg følger også spent med på 722.6 dialogen!
Last edit: 11 years 2 months ago by Sprinter. Reason: ekstra

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4344 by nielsa
Artig å høre om 602 fra Sprinter.

Hadde en Sprinter 212D selv en gang og det var en kjempesprek motor. Var chippet.

Vurderte å sette en slik i G290. Tenkte da å ta pumpe og dyser fra 602 som satt i G290 og modifisere dette (7mm elementer++) på den måten kutte bort alt elektrisk. Endte opp med 603 isteden.


Tar gjerne en 613 med tiden :lol:

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4346 by Roar Sæther
Sendte en forespørsel på en controller med evt ekstra sensorer til oppsettet jeg har i min 463 :cheer:

Også med mulighet til å flytte hele oppsettet inn i en 460 :woohoo:

Seriøst å jeg er spent på svaret B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4348 by lilleva
Vel jeg fikk svar ganske raskt.

De skulle ha 975 us dollar for et slikt kit.

Men det er litt mere en plug and play her. En må lodde over kontakter til automaten, samt at man må programere den selv, men de kunne hjelpe til dersom det ble problemer.



Her er et svenskt firma som levere ecu til commonrail motorer

www.niramotorsport.com/index.php?thepage=products&lang=swe

Dette kitet til commonrail koster ca 10.000,- norske kr.

Så etter å har regnet litt fram å tilbake så ender man opp på ca 50.000,- for å bygge om en 460 med 320 cdi.

Min søken fortsetter :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4350 by Roar Sæther
Jeg fikk en quote på 940 dollar til en stand alone controller til 722.6 kassa. Det er betraktelig billigere en jeg hadde regnet med :-)

Time vil shov, som de sier i Flåklypa :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4372 by Heggernes
m.youtube.com/#/watch?list=UUlCJDMTVUa85...a85Os3bDbNaC2w&gl=NO
Sånnen kontroller du fikk pris på? Den var tøff!!!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4373 by Roar Sæther
Nei, det der er han dansken sin, som etter sigende skal koste 20K pluss. Liker den godt, men det er bare for mye dinares ;)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4374 by Heggernes
Den var ihvertfall tøff! Tenk så kult med en 123 med F1 gir på rattet? hehe :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.075 seconds
Powered by Kunena Forum