Diverse spørsmål om 463

More
11 years 2 months ago #4296 by torh90
Hei!
Sitter og vurderer å fornye min 460 med en 463. Har sittet og kikket litt på finn, og et par spørsmål har dukket opp i hodet mitt som jeg håper noen her kan svare på.
Da jeg har mulighet til å ha bilen som firmabil har jeg vurdert disse som er ombygd på ramme fra tidlig 80-tallet, da disse skal være gunstige som firmabil. Det jeg lurer på er om det er stor forskjell i kjørekomfort og sånt mellom disse og faceliften som kom rundt 2000 (da CDI-motorene kom)?? Prisnivået på faceliften er jo snart likt som prefaceliften, til tross for at man får mye mer motor og et meget mer moderne interiør for å nevne noe....
Alle diesel som er utført rammebytte på på finn nå har 350 tubodiesel-motoren (OM603). Er det hovedsaklig 350-motor som står i disse ombygde bilene, eller er det mange med 300 (OM 606) også? Har hørt at 350 ikke akkurat er den beste motoren...?? En annen ting jeg lurer på med denne motoren (OM603) er dette med hestekrefter. I S-klassen har vel denne motoren 156 hester eller noe, mens i G ser den ut til å ha bare 136?? Er det noen som vet hvorfor den er justert så ned her?
Til slutt så lurer jeg på om noen kan fortelle meg hvordan det er å kjøre med G med 350 turbodiesel i normal trafikk, fungerer det greit eller er det veldig undermotorisert? Må man kjøre hardt for å holde følge med trafikken?

På forhånd takk for svar:)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4304 by evensen
Replied by evensen on topic Diverse spørsmål om 463
jeg er veldig fornøyd med min g350td.82/94. Den er ikke noen racerbil men følger trafikken bra men den stikker ikke av i oppoverbakkene... jeg får 90 opp rennfast (8-9% stigning) oppgitt til å gjøre 0-100 på 16 sekunder og en toppfart på 145km/t.
Trives best opp til 90 km/t med tanke på forbruk og turtall(4trinn aut) men er likevel stødig på veien i høyere hastigheter.
Min går i gjennomsnitt nesten 1,2 pr mil å det synes jeg ikke er så ille.
Det var problemer med de første motorene. men de fleste ble utbedret etterhvert. min fikk fabrikkny motor i 2001.
Det er veldig fin lyd i 350td motoren... det hender jeg senker vinduet for å høre når jeg gir på ;) Bilen er veldig godt støydempet så motoren høres ikke så godt inn i kupeen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.045 seconds
Powered by Kunena Forum