-84 230GE, lekkasje foraksel
12 years 3 months ago #3697
by ro4919
-84 230GE, lekkasje foraksel was created by ro4919
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 3 months ago #3702
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic -84 230GE, lekkasje foraksel
Det burde komme fett ut der. Hvis det er olje kommer det vel fra forakslingen? Har knokkelhuset tørka ut og pakninger morknet?
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 3 months ago #3703
by ro4919
Replied by ro4919 on topic -84 230GE, lekkasje foraksel
Det stemmer, jeg driv i sjekker om det kan ha vært bremsing nedfra et fjell som da kan ha gjort fettet for varmt. Håper såååå inderlig at det er årsaken...
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 3 months ago - 12 years 3 months ago #3750
by Arnulf
Replied by Arnulf on topic -84 230GE, lekkasje foraksel
olje det der vel? tipper det. den simringen koster ca 500 hos vtp, den er spesiell og ikke mulig å få billiger akkurat kjøpt selv, begge sider da mine var skikkelig gåene ogakslingen var full av fett
Last edit: 12 years 3 months ago by Arnulf.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 2 months ago #3755
by Jagman
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Replied by Jagman on topic -84 230GE, lekkasje foraksel
Kjøp like godt også nye sliteringer. Liten vits i å skifte dyr zimmerring når sliteringen er utslitt!!
"Kingbolten" om vi kan kalle den det (den store kula som skal være blank og fin) ser veldig dårlig ut! Puss av alt rust og håp at den kan berges. Den vil ellers rive opp tetningsringen som ligger mot den, og alt fettet forsvinner ut av knokkehuset. Dette ser ille ut!!
"Kingbolten" om vi kan kalle den det (den store kula som skal være blank og fin) ser veldig dårlig ut! Puss av alt rust og håp at den kan berges. Den vil ellers rive opp tetningsringen som ligger mot den, og alt fettet forsvinner ut av knokkehuset. Dette ser ille ut!!
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 2 months ago #3756
by Jagman
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Replied by Jagman on topic -84 230GE, lekkasje foraksel
Den oljen der er en salig blanding av differensialolje og diverse typer grease som finnes i de ulike delene av leddverket inni der. Regn med at i hvert fall mansjetter er kaputt, kanskje også lagre og tetninger. FULL OVERHALING! En herlig jobb!
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.051 seconds