Hjelp, Turbohavari

More
11 years 8 months ago #3663 by EspenT
Hjelp, Turbohavari was created by EspenT
Hei

Har behov for litt tips for å få bruksbilen tilbake på veien så fort som mulig. Hadde litt dårlig tid og bedrev litt aktiv kjøring i dag. Under en forbikjøring hvinte det et kort øyeblikk fra turboen før det det kom et smell og masse røyk ut bak bilen. Bilen sluttet også å dra, som om jeg skulle ha sluppet gassen. I det jeg så ut av speilet så røyken ganske mørk ut, men når jeg fikk svingt inn på siden var den mer lys grå. Ble litt regnbuefarge under bilen også ganske fort. Fikk fraktet den til et sted den kan stå men da det sprutregner og det er utendørs har jeg ikke fått demontert noe ennå.

De fleste er vel enige i at det var turboen som sa takk for seg?
Spørsmålet nå er hvor man får tak i turbo til en OM606 uten at det koster skjorta rimlig kjapt da jeg trenger bilen hver dag.

Takk for alle tips :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3664 by SGK
Replied by SGK on topic Hjelp, Turbohavari
De har ny turbo på seekpart24.com til 808 euro (ca 6000kr) Vet ikke hva skjortene dine koster, men det er halv pris av skruvat.no. Seekpart leverte på døren i løpet av en liten uke sist jeg bestilte, men det er mulig det tar mer tid med en turbo. Klarer ikke helt å finne ut om det er en refurbished turbo eller ikke, men de vil ha gammel-turboen din i retur.

seekpart24.com/motair/charger-charging-s...326?c=100391&at=5376

www.skruvat.no/turbo-P95277.aspx

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3665 by SGK
Replied by SGK on topic Hjelp, Turbohavari
Oppdatering: Ser ut som det kun er tyskere som må sende tilbake sin gamle turbo, men det finner du sikkert ut av.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3666 by EspenT
Replied by EspenT on topic Hjelp, Turbohavari
Bestilte en "bytteturbo" fra www.turbo.no . Ble tipset om firmaet fra en pensjonert taxi sjafør som mente de burde kunne hjelpe. Bytteturbo kom på ca 6500kr og da har man 15 dager på seg til å levere den gamle slik at de kan overhale den. De hadde ikke riktig turbo inne men regnet med at de kunne få den til i morgen.

Så da er det vel å demontere å gjøre alt klart i dag. og håpe det bare er turboen som er gåen uten at det har skadet noe mer.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 7 months ago #3683 by Jagman
Replied by Jagman on topic Hjelp, Turbohavari
Motoren sluttet å trekke som om du slapp gassen sier du! Har du startet motoren etterpå? Jeg spør fordi en typisk situasjon er at når turboen ryker, så stjeler den all oljen fra bunnpannen og motoren skjærer seg. Dette går meget raskt for seg! (egen erfaring) Har du surret motoren på starteren etterpå for å se om den går rundt?

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3685 by EspenT
Replied by EspenT on topic Hjelp, Turbohavari
Hum... Jeg har en tråd om dette på offroad.no også, men under et annet brukernavn. Så skjønner om noen kan bli litt forvirret :p Som du ser av bildene der så havnet oljen fort på avveie. Er ikke helt sikker på hvor mye som ble av hvor, men var ca et par liter i intercooleren, drøye 3 liter igjen i bunnpanna og det skvulpet litt i eksospotta.

Har også tilbakelagt ca 60-70mil med ny turbo :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.041 seconds
Powered by Kunena Forum