G350TD 94/82. Treg stopp og løse bremsebelegg

More
11 years 8 months ago #3627 by evensen
Denne sommeren har vi kjøpt oss en G350TD som familie/turbil og er så langt fornøyd med bilen, veldig god å kjøre selv om den ikke akkurat stikker av når jeg trør på gassen. Men nå er det er to ting jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med...

Problem.1
Stoppen på dieselpumpa er treg med å komme ut når jeg skal starte. Den kommer litt ut for hver gang jeg skrur på tenninga... som regel 3 ganger på/av før jeg får start.Kan det være lite vakum i systemet eller en treghet i mekanismen som sitter i pumpa? Det skulle være byttet vakumpumpe i forbindelse med motorbytte (Fabrikkny motor med forbedret topp,) i 2001. Om den pumpa her noe med saken å gjøre vet ikke jeg.

Problem.2
Jeg har hatt bilen på EU-kontroll. og fikk da 3 toerfeil, den ene var feil justerte lys og de to andre var for svak bremse virkning på ene bakhjulet, derfor bestilte jeg nye bremsesko (tromler bak) som jeg henta i går... Da viste det seg å være løse bremsebelegg som må klinkes på de gamle skoa... Noen her som har vært borti det før? Klarer jeg det med hammer og vanlig dor eller trenger jeg noe spesialverktøy til den jobben?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3629 by Tisleidøl
Ang beleggene. Jeg kjøpte rusfri popnagler og poppet de på. Tang koster nesten ikke no på Biltema. Er to år siden og sitter bra enda. Var veldig enkelt og raskt...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3630 by SGK
Hei,

Lim med epoxy og klink/pop belegget fast. De er limt originalt, men usikker på hva slags lim. Epoxy tåler høye temperaturer.

-S.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3631 by mekkemikkel
Har brukt hammer og to dorer på både bobla, og MBtrac'n.

Funket greit det.

Fulgte vel med nye nagler.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3645 by evensen
Da er bremsene i orden! Takk for tips :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.086 seconds
Powered by Kunena Forum