Sykkelstativ

More
11 years 9 months ago #3491 by aseim
Sykkelstativ was created by aseim
Hei,
Jeg er nytt medlem i NGK fra idag. Har hatt Gwagen siden 1987, har min 3. nå og kan ikke annet.
Et spørsmål som kanskje er relevant for noen av dere: Vet noen av gode løsninger for å feste sykkelstativ på Gwagen?
Taket er en mulighet, men man må ha med seg gardintrapp. I mitt tilfelle er dessuten mesteparten av takplassen allerede opptatt av en stor takboks.
Sykkelstativ for feste på reservehjulet finnes, men hittil har jeg ikke funnet noe som passer. Mont Blanc lager et som kan festes på reservehjulet, men passer bare til små hjuldimensjoner www.norsktilhengersenter.no/mont_blanc_s...stativ_reserveh.html
Så finnes noen typer for å settes på tilhengerfestet, men disse kommer jo i konflikt med reservehjulet. Jeg har sett løsninger for tilhengerfeste som lar seg kombinere med reservehjul bak, men disse har vært for biler med firkantrør innfesting av tilhengerfestet.
Jeg har improvisert litt med å feste et Thulestativ for 3 sykler på reservehjulet ved hjelp av lastestropper, men det ser litt harry ut. Dessuten veier 3 sykler + stativet tilsammen nærmere 50 kg slik at hengslene på bakdøra får stor belastning, og dørlåsen treffer ikke optimalt når døra slås igjen.
Har noen en bedre løsning?

Hilsen Arnfinn Seim, Rissa
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.036 seconds
Powered by Kunena Forum