Demontering av innvendig takplate

More
11 years 10 months ago - 11 years 10 months ago #3385 by torgeir
Jeg har en 463 1997 mod G320, og må ta ned taktrekk for å sjekke om det er lekkasje i dreneringsrør til takluke. Videre må jeg kanskje demontere takluka. Er det noen som kan gi noen råd og tips om dette?
Last edit: 11 years 10 months ago by torgeir.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3386 by Roar Sæther
Jeg har ikke gjort dette på 463 før, men det er vel nogenlunde samme fremgangsmåte som på 460.

I første omgang må alle sidepaneler, som støtter opp under taktrekket, demonteres. Etter det må taklampene demonteres. Etter at dette er gjort skal det væe mulig å se hvordan dette er montert, for så å demontere dette.

Jeg tipper du ser hvordan dreneringa fungerer når du har attt ned taktrekket. Disse kan tette seg slik at vannet ikke dreneres der det skal.

Skal vel også sies, at det er ikke mange G med takluke, som ikke har spor etter lekkasje på en eller annen måte.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 10 months ago #3388 by Jagman
Husk at 463 taktrekket også har noen kraftige borrelåser på tvers av taket ca midt på.

Når det er sagt, ville jeg ha inspisert meget nøye FØR taktrekket ble tatt ned; dreneringen fra soltaket består i kanaler i taket som leder til slanger som føres ned i A-posten (kanskje også i B/C posten. Disse slangene kan bli tette, men man trenger vanligvis ikke å ta taktrekket ned for å gjøre noe med dette. Stikk en stakefjær ned gjennom slangen, eller enda bedre, nedenfra og opp (om du finner slangeenden). Kan også bruke trykkluft, men da helst oppover, ellers kan "proppen" sette seg skikkelig fast!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.044 seconds
Powered by Kunena Forum