Flere hester ut av G320
Hvor har de fjernet hestene? Er det i det idiotisk komplekse eksosanlegget? Er det langt inne i blokka med stempler og sånt? Eller er det elektronisk? På W460 280GE vet jeg at det er annen kompresjon i motoren men jeg kan ikke se at det er tilfelle med 320'en.
Mye vil ha mer og jeg tenkte å prøve å lokke frem de hestene som har gjemt seg innerst i stallen.
47316787
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Simen Malerbakken
- Offline
- Moderator
Jeg vil tro dette enkelt kan justeres med diagnoseverktøy, eller rett og slett bare ved å fylle høyere oktan.
Motoren har helt sikkert en bankesensor om den er sån halvny, et chassisnr kan fortelle hva du har. I såfall er det bare å stille ECU på en grunninnstilling som gir tenningsbank og så pøse på med høyest mulig oktan og la bankesensoren justere tenninga.
Da vil motoren også være klar for alle typer drivstoffkvalitet og yte maksimalt for en hver anledning.
Noe av problemet er sikkert at Mb er redd for sotdannelse i motoren og derfor jobber med lavere effekt, G har jo gjerne serviceintervaler i driftstimer / km/tid.
Sving innom en dag så kan jeg kikke på dette for deg.
Simen Malerbakken
87\' Mercedes-Benz 280 GE
96\' Mercedes-Benz S 600 L
95\' BMW 328i Cab Til Salgs. www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19932799
96\' Audi A4 2,6
www.stjerneservice.no
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Når det er sagt, er den tilsvarende mer effektiv med 95 oktan når jeg fyller i Danmark(!) Det er min påstand at bensinen i andre land er av betydelig bedre kvalitet enn den vi får på pumpene i Norge! Dette har jeg også fått bekreftet fra orientert hold.
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Det er ikke bare fordi det er flatt i Danmark(!) Bilen går bedre helt til bensinen jeg fyllte opp med før ferjen hjem (som jeg alltid gjør) er brukt opp. Så er det tilbake til sølesuppe igjen...
Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Alt jeg vet er at motoren blir mer effektiv når jeg bruker 98oktan. At det er forskjell på bensin i Norge og i utlandet, England og Tyskland inkludert, er jeg helt sikker på utifra egen erfaring.
Det er ikke bare fordi det er flatt i Danmark(!) Bilen går bedre helt til bensinen jeg fyllte opp med før ferjen hjem (som jeg alltid gjør) er brukt opp. Så er det tilbake til sølesuppe igjen...
For alt jeg vet kan det være at din er innjustert slik at den går med aldri så lite tenningsbank på 95 og går fint på 98 slik at du får en effekt økning på dette. Er sikkert noen motor-guruer her som kan forklare dette litt bedre. Er jo alltid en evig diskusjon dette med 95-okt, 98-okt og 99/102-okt V-power og effektøkning
Det med danmark var ment som en spøk
Edit: Synst du på en måte at den drar bedre og lenger på registeret med 98-okt?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.