Illustrasjoner over 4 hjulstrekk systemet på 463.

More
12 years 4 months ago #2347 by Roar Sæther
Noen som sitter med tilgang til, eller har kunnskapen til å hjelpe meg med dette? Vi har ett par 463 som har problemer med 4 hjulstrekken. På disse hadde det vært greit å hatt en oversikt over de forskjellige komponentene i systemet. Gjerne da en oversikt i form av både tekst og illustrasjoner.

Har blitt fortalt via gode kilder at senterdiffen er elektrisk aktivert, og gir så signal for å aktivere bakre og fremre sperre via vakumsystemet. Er det noen som vil bekrefte eller avkrefte dette?

Ikke min vogn det gjelder, men like så interessant for meg alikevel.

På forhånd takk.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2349 by bilkar
du har mail Roar :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago - 12 years 4 months ago #2351 by marcus
Mulig du blir hjulpet av mail'en fra bilkar, hvis ikke er denne linken fin: mercedestechstore
Dette er kanskje fra en nyere modell enn den du har problemer med, men prinsippet er likt.
Last edit: 12 years 4 months ago by marcus.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2352 by marcus
hmm, linken funker ikke, men lim inn adressen, så får du den sikkert opp.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago - 12 years 4 months ago #2353 by slaanonsen
Last edit: 12 years 4 months ago by slaanonsen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2354 by Roar Sæther
Takker og bukker, folkens :laugh:

Dette var mer enn jeg kunne forvente! Dere peker til samme "produktet" alle 3. Har skumlest igjennom, og ser det er mange mulige feil punkter. Men ved å gå litt systematisk til verks, skal dette være mulig.

Noen andre som har hatt problemer med sperrene? På den ene vogna det er snakk om, er aktiverings bryterne koblet fra av BOS, og tidligere eier sier det er kaffe latte i bryterne. Kjøper ikke denne forklaringen uten videre, så her skal vi koble til bryterne og feilsøke. På den andre lyser den gule lampa på senterdiffen, men det skjer ikke noe mer. Her kan det jo da være at prioriterings systemet fungerer, men ikke senterdiffen, slik at det ikke blir gitt klarsignal til bakdiff og framdiff.

Noen som kjenner igjen symptomene på case 2? Kommer tilbake med mer på bil 1 etterhvert. Kommer seffern mer på bil 2 også.

Takk så langt, folkens! :lol:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2356 by slaanonsen
Det finnes på nett ett eller annet sted en DIY om hvordan koble vekk prioriteringssytemet, men finner det ikke igjen. Så vidt jeg husker var det omfattende jobb da bryterne sitter i en unit med flere lag med printkort( pga prioritering,utkobling av ABS osv). Skal prøve å søke mer.
Når det jelder case 2. Som du sikker vet er gul lampe indikasjon på at du har aktivert sperra,når rødt lys kommer er den innkoblet. Prøv å "kotrslutt" bryteren på senterdiffen å se da.Alså den nede på vacumklokka på transferkassa.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.053 seconds
Powered by Kunena Forum