Felgoverhaling

More
12 years 5 months ago - 12 years 5 months ago #2065 by qwerty
Felgoverhaling was created by qwerty
Kjøpte et sett med 18" felger til 463 (RL6 felger vist som nr. 14 her www.rubicon-trail.com/G-Class/wheels/start.html ) som trenger litt ettersyn.
Klarlakken har fått skader med etterfølgende oksidering noen steder. Mener dette er felger uten annet en klarlakk. Hva er det beste og enkleste å gjøre med slike felger?

1) Få av klarlakk med lakkfjerner. Våtslip til aluen skinner med etterfølgende polering til arma detter av og ny klarlakk?
2) Få av klarlakk med lakkfjerner/glassblåsing. Pulverlakk i en eller annen alulignede lakk?

Noen tips eller meninger?

99 Mercedes-Benz G500 LWB
88 Mercedes-Benz 300GD SWB Automat
85 Mercedes-Benz 300GD LWB STT 5-trinns
Last edit: 12 years 5 months ago by qwerty.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2066 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Felgoverhaling
Hvis du finner en lakkfjerner som tar klarlakken vil jeg gjerne vite hvilkken som virker. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2109 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Felgoverhaling
På Atik-felgene har jeg fått Duxola malingsfjerner til å gjøre den verste jobben. Lakken på RL6-felgene er litt tykk og plastikkaktig, men jeg vil tro du får malingsfjerneren til å bite her også.

Om du har tid og ork tror jeg alternativ 1 blir tøffest, om du ikke orker vil alternativ 2 bli nesten like bra.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.057 seconds
Powered by Kunena Forum