Analyseverkøy 460 serie
De påviste jordfeil på venstre bak lykt. Dette gjorde meg noe forvirra mtp at jeg ikke kunne skjønne hvordan dette var funnet ut...
MEN har funnet det ut. Jeg har tilkobling for analyse verktøy fremme i motorrom.
Og i den forbindelse lurer jeg på om noen har softwaren til dette verktøyet og kunnskap om hvordan tilkoblingskabelen er laget.
Har jobbet mye innen elektronikk og har god erfaring innen logging av div signaler med hjelp av PC m/kabel interface..
Så hvis noen har software liggende og skjema på plugg så gi en lyd.
Ja det er 460 serien det gjelder.
-89 300GD SWB Ålesund
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Platinum Boarder
- Thank you received: 84
marcus wrote: Har overhode ikke peiling på hvordan "diagnosesystemet" på bilen din er bygd opp, men jeg kan banne på at BOS ikke har funnet ut at du har en jordingsfeil i venstre baklykt via dette systemet på en 460!
Jeg må vel si meg enig denne påstanden. Har verken hørt om eller sett ett diagnoseverktøy for gammel 460.
Når det gjelder baklyset kan feilen ligge i en plugg på venstre side i motor-rom. Den fremste av de to hvite som er festet til forskjermen vis a vis clutchvæskebeholderen. Pluggen må åpnes og rengjøres med el.nikk spray
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Det gjelder tilkoblingsplugg A460 540 82 10 betegnet som "cable harness diagnosis" i EPC'en jeg har for hånden.
Spørsmålet er fremdeles det samme som øverst i tråden.
-89 300GD SWB Ålesund
Jeg har laget nytt elnett på min G, og jeg kan ikke fatte hvordan et slikt verktøy skal kunne finne ut om det en ugunstig jording på baklyktene. Tror det er fåfengt å bruke noe form for diagnosesystem på en G. Det er det fine med bilene våre, så finn fram et multimeter du, så finner du nok raskt ut på andre måter enn å bruke elektronikk At jordingen er dårlig kan fint være, men det finner du ut
Beklager om jeg ikke besvarer spørsmålet slik du kanskje håper
PS: En god indikator på jordingsfeil bak er at blinklysene dobler takten når du bremser Skjer ikke dette, er jordingen grei i allefall.
www.fourbyfourclub.com/Manuals/280GEWiringDiagram.pdf
'94 350GD (med '81-ramme)