Registrere kufanger på GW (som minibus)
13 years 3 months ago #1669
by Terka
Registrere kufanger på GW (som minibus) was created by Terka
av ren nyskjerrighet.. er det fortsatt mulig?
Regelendringen fra 2007 gjelder personbiler og varebiler:
www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeh.../Utstyr+og+sikkerhet
Det er jo en del GW'er som fortsatt kjører rundt registert som minibusser.
(Min var det men registerte den ned til personbil før jeg tenkte på at dette kunne være aktuellt..)
//Terka
Regelendringen fra 2007 gjelder personbiler og varebiler:
www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeh.../Utstyr+og+sikkerhet
Det er jo en del GW'er som fortsatt kjører rundt registert som minibusser.
(Min var det men registerte den ned til personbil før jeg tenkte på at dette kunne være aktuellt..)
//Terka
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
13 years 3 months ago - 13 years 3 months ago #1685
by Eon280
Replied by Eon280 on topic Registrere kufanger på GW (som minibus)
Har ikke hørt noe annet en at det skal være mulig på minibus og lettlastebil enda.
Last edit: 13 years 3 months ago by Eon280.
13 years 3 months ago #1687
by Terka
Hmm.. Og hva skjer om man nedregistrerer bilen til personbil i etterkant. Da med kufanger innskrevet i vognkortet mens bilen var klassifisert som minibuss?
Replied by Terka on topic Registrere kufanger på GW (som minibus)
Eon280 wrote: Har ikke hørt noe annet en at det skal være mulig på minibus og lettlastebil enda.
Hmm.. Og hva skjer om man nedregistrerer bilen til personbil i etterkant. Da med kufanger innskrevet i vognkortet mens bilen var klassifisert som minibuss?
13 years 3 months ago #1693
by oborgen
Replied by oborgen on topic Registrere kufanger på GW (som minibus)
Siden bilen min snart er pensjonist og skal slutte som firmabil, har jeg sjekket det der med BT. Det som ble sagt til meg er at det som er godkjent på bilen, er godkjent enten jeg omregistrerer den til varebil eller personbil.
Men jeg enda ikke helt sikker på om jeg tar ut det 10-ende sete. Det er fremdeles noen fordeler med å kjøre rundt med buss, selv om man er kastet ut av kollektivfeltet. Er en del bygater som er stengt trafikk , men det gjelder ikke busser. Kan jo være andre fordeler i fremtiden også... Kan komme nye EU-direktiver som man slipper unna med buss.
Så jeg er i tenkeboksen, så får vi se hva det blir til.
Men jeg enda ikke helt sikker på om jeg tar ut det 10-ende sete. Det er fremdeles noen fordeler med å kjøre rundt med buss, selv om man er kastet ut av kollektivfeltet. Er en del bygater som er stengt trafikk , men det gjelder ikke busser. Kan jo være andre fordeler i fremtiden også... Kan komme nye EU-direktiver som man slipper unna med buss.
Så jeg er i tenkeboksen, så får vi se hva det blir til.
Time to create page: 0.058 seconds