35" dekk på 460
15 years 1 month ago #287
by Meisal
mvh
Magnus Øgård Meisal
35" dekk på 460 was created by Meisal
Her er en enkel guide til hva som må gjøres for å få 35" dekk på en W460 (Geländewagener fra 1979 til 1990).
http://www.4x4abc.com/G/35.html
I tillegg til dette kan det være ein ide å bytte til hevefjærer så det ikke subber så mye i skogen.
Har du flere råd og tips ang. større dekk? Kom med de.
http://www.4x4abc.com/G/35.html
I tillegg til dette kan det være ein ide å bytte til hevefjærer så det ikke subber så mye i skogen.
Har du flere råd og tips ang. større dekk? Kom med de.
mvh
Magnus Øgård Meisal
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14 years 10 months ago - 14 years 10 months ago #471
by Haugen
Replied by Haugen on topic 35" dekk på 460
Grei guide sån bortsett fra at Herr Pietschmann er litt "pirkete" når det kommer til visse detaljer basert på hans rock-crawling borte i "over-there". Det er ikke nødvendig å bytte giring i akslingene eller skaffe en kraftigere bremsekraftforsterker for "normal" norsk offroadkjøring/veikjøring. 4.88:1 i akslingene og originale bremser fungerer utmerket;)
Kappe rørene bak fremhjulene er vel i grunn det absolutt mest nødvendige for å få på 35". Pass på at det ikke blir kvasse kanter på rørstussene da det vil slite på dekkene hvis de subber i ved full innflex. Neste blir vel å justere ut svingstoppene litt sån at dekkene ikke subber i radiusarmene ved fullt rattutslag. Hvis noen vurderer å heve med BL/fjærer rekommenderer jeg definitivt å satse på fjærer da disse ikke bare skaper plass til dekkene, men dessuten løfter opp rammen litt ekstra. Noe som er veldig ønsket da lav bakkeklaring er en av få svakheter Geländewagen har i forhold til andre 4x4-biler i terrenget:(
Forøvrig rekommenderer også Herr Pietschmann "hevefjærer" i teksten sin.
To help create more room in the fenderwell and to gain clearance in general I recommend red (3 III) or white (2 II) springs.
Kappe rørene bak fremhjulene er vel i grunn det absolutt mest nødvendige for å få på 35". Pass på at det ikke blir kvasse kanter på rørstussene da det vil slite på dekkene hvis de subber i ved full innflex. Neste blir vel å justere ut svingstoppene litt sån at dekkene ikke subber i radiusarmene ved fullt rattutslag. Hvis noen vurderer å heve med BL/fjærer rekommenderer jeg definitivt å satse på fjærer da disse ikke bare skaper plass til dekkene, men dessuten løfter opp rammen litt ekstra. Noe som er veldig ønsket da lav bakkeklaring er en av få svakheter Geländewagen har i forhold til andre 4x4-biler i terrenget:(
Forøvrig rekommenderer også Herr Pietschmann "hevefjærer" i teksten sin.
To help create more room in the fenderwell and to gain clearance in general I recommend red (3 III) or white (2 II) springs.
Last edit: 14 years 10 months ago by Haugen.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.044 seconds