En 350 95-mod til salgs med svært høy km

More
11 years 3 months ago #4091 by Skippern
Folkens,
Har gått og skjelt på denne G-vogna noe tid:

www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39033809

Min kunnskapsiver ble trigget. Hvorfor er salgsteksten sparsommelig, nærmest kryptisk? I tillegg temmelig med stor km stand? For 360.000+ kan være mye, selv for en G.

Min innsats ble deretter døpt "kunnskapsinnhenting". Bare for å få sjelefred. For kanskje, muligens, antakelig, forhåpningsfullt, var dette endelige min nye 463? Eller ikke?

Etter mye iherdig innsats er min egen, private konklusjon at denne bilen trenger en ny, frisk, keen eier, som har tilstrekkelig dedikasjon, kunnskap, innsatsvilje, bekjentskapskrets, samt minimum 50K tilgjengelig - etter innkjøp - for å få bilen "strøken".

Drøyt, sier du? Kan vel ikke være så gæli, vel, sider du!

Ja, vel. Jeg mener likevel "strøken" slik at doningen holder ei tid, uten at en blir helt skrapa fant. Selvfølgelig kan ingen spå om framtida.
Men: Alt mekanisk som har snurret en lang og tøff tid med tilhenger hengende etter kan i prinisppet rase når som helst. Selvom bilen har fine bakseter, en motor jeg i utgangspunktet liker, støyfri sone, og et forbilledlig, nær sagt uslåelig førermiljø.

Men, se det, framtida med denne bilen, har ikke jeg giddet å spekulere noe videre over.

Med vennlig hilsen
Skipperen
som vil lete videre, kanskje tilogmed kikke etter en 320 med mer fornuftig tellertall?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4094 by Pals
Jeg har hatt denne i kikkerten selv, og er sikkert like skeptisk som deg.
Bilen er vel for høyt priset, rett og slett. Selv om den er pen.

Ettersom du mener man bør bruke 50k etter innkjøp, fant du sikkert noe feil. Kan du dele med oss hva du fant?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4095 by Skippern
Mna, nei. Vil ikke begi meg ut på "takst" med så mange skru-kyndige longside.
Min oppfatning om denne bilens feil, mangler som må utbedres, er min sak. La meg forklare:

Kjøp og salg av G-wagen er like mye psykologi som fagkunnskap om mekanikk. Allerede her vil vi entre et lite minefelt dersom avstandene mellom partene er stor.

Selger av denne bilen er uansett hyggelige folk, som jeg repekterer.

Førstehånds innsikt krevde mer enn 620 km t/r; Det er mer enn 10 timer på veien.
Krevende, spesielt på glatt føre.

Kjøps-sjekken i mørket med pannelykt og prøvekjøring på omtrent halvannen time.

Slik har jeg konstruert min egen, private verdioppfatning om en bil jeg i utgangspunktet hadde veldig lyst på. Og ledige penger til.

Like fullt minimum 50K i påkost. Etter at bilen er innkjøpt. Kun nødvendige utbedringer som måtte blitt utført før denne sliteren ville få utfolde seg på nytt i saltsørpa.

Utbedringssum er motivert ut fra egen innsikt, egeninnsats, dele-tilgang for 463, og ditto proff hjelp - til moderat kost. Topper du det med en verdioppfatning som bare er min om hva en G med 360+ på telleren bør/skal koste/er verdt, må det aksepteres at denne bilen skal ha en bruktbils prislapp på max 140K.

Etter utbedringer vil bilen likevel ha kjørt 360+. Hva det betyr, får være opp til den som
er interessert nok til å kjøpe skuta. Selger forlanger stadig 185K for bilen. Rimer de seg til 170K? Lite trolig på dette stadiet, ihvertfall.

Slik er saken. Noe disharmoni mellom potensiell kjøper og selger, kan en si. Fordi en har ulik verdioppfatning av den bilen man eier som man vil ha mest mulig igjen for, og hva kjøper vil betale og som dermed er "forsvarlig pris". Lett er det ikke når en er skrudd sammen sånn...


Skippern hilser muntert.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4096 by Pals
Hehe, jeg skjønner, og respekterer selvsagt at du vil holde dine egne vurderinger for deg selv. Lykke til videre, håper du finner bilen du vil ha.

Det er alltid vanskelig når selger har et urealistisk syn på verdien av bilen. Å akseptere at verditapet er så stort er nok tungt å svelge. Det er først når man skal selge bilen at tapet realiseres, og man ser hvor dårlig butikk det er å eie en fin bil.
Det ligger usolgte biler på Finn med verditap på 500k i året, det må være litt surt samme hvor mye penger selger har fra før.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4099 by Roar Sæther
Denne 350'n dukker jo opp i diskusjoner både her og på andre fora, og med stort sett samme konklusjon. Det er en fin bil estetisk, og virker bra teknisk, dog med visse forbehold. Lett bankelyd på visse turtall fra motor, er ikke betryggende. Liten gnagelyd fra hjullageret er heller ikke spes morro. Dette sammen med 360 på telleren, så er den for dyr. Det er fortsatt en 350 med 4 trinns automat, og da synes jeg det er verdt å vente på en 300 med 5 trinns automat, eller ta en kikk på andre siden av gjerdet etter en 320 bensin. Disse dukker opp i ca samme prisene og har gått halvparten pluss.

Skippern har hatt noen gode konklusjoner, både her og på telefon, og det gleder meg at det er såpass med interesse rundt vognene våre. Liker det jeg leser og håper dere som leter, finner :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.041 seconds
Powered by Kunena Forum