Iver460 rydder i garasjen - dette er til overs

More
15 years 10 months ago #97 by Iver460
Jeg prøver å gå igjennom hva jeg har av deler til G-wagen og har tenkt kvitte meg med det det ikke vil bli behov for. Endel har samlet seg opp over de 10 årene det er siden far kom hjem med et glis om munnen og en nyinnkjøpt 300 GD Cab. Det er også 10 år siden delesankingen begynte, nå er en gjennomgang på tide.

Listen oppdateres så snart jeg får gått igjennom saker og ting, men her er det jeg foreløpig har funnet:
  • Bakaksling
  • [/b]
    Komplett bakaksling, 8-hulls flens, sperre (sperresylinder står på), komplette bremser og med panhardstag. Temmelig sikker på at dette er en 44:9, men skal skru av dekselet og sjekke en dag. Kom og hent for 1500 kr.

  • Girkasse 5-trinns med superlavt førstegir
  • [/b]
    5-trinns girkasse, med følgende utvekslinger:
    • 1st 6,157:1
    • 2nd 3,148:1
    • 3rd 1,743:1
    • 4th 1,278:1
    • 5th 1:18
    • reverse 5,347:1
    Har aldri prøvd kassen, men den skal være byttet ut til fordel for automat. Gir et utrolig rått førstegir, for de med store hjul som bruker bilen i skogen er dette et non plus ultra. Mangler flens, dette kan brukes fra girkassen du har i dag. Diverse sjaltestag og sjaltemekanismer kan følge med, men usikker på hvilke som passer. Svinghjul, trykkplate og clutchkåpe til OM617 kan også følge med om ønskelig.
    Vil ha 1700 kr for dette. Passende mellomaksling kan følge med for 1000 kr ekstra.

  • Automatkasse fra W123 300 TDT med nye bånd og lameller
  • [/b]
    Dette er en automatkasse som har vært plukket opp og byttet bånd og lameller i. Oljepumpa er angivelig ikke helt topp på denne, men det følger med en tilsvarende kasse med bra pumpe. Har bare flens og balatakobling fra 123, men også her passer flensen fra dagens kasse. Sjaltegate med gummiring til midtkonsoll kan medfølge. Converter følger også med! Dette vil jeg ha 2500 kr for.

  • hjulspindel foraksling
  • [/b]
    Hjulspindel fra foraksling. OK gjenger, kan gå over disse med gjengetapp. Disse kan ryke om du kjører hjullager og drivknuter helt til den siste hvile, eventuelt bra til å reservehjulsholder. 300 kr!

  • Baklykt 463 rød/orange
  • [/b]
    En baklykt fra 463, kjøpt ny og montert på bil en kort preiode, men avmontert for liming grunnet liten sprekk. Dette ble aldri gjort, bilen ble solgt og lykta liggende igjen i garasjen. 300 kr for denne.

  • Varmeapparatkraner
  • [/b]
    Varmeapparatkraner for wirestyring. 30 kr stk? Har 4 stk.
    [/ol]

    Bilder kommer sammen med mye mer deler!

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    • kaeddo
    • Visitor
    • Visitor
    15 years 8 months ago #116 by kaeddo
    Hei. Jeg er meget interessert i girkassen din, men passer den i en 240gd(militær versjon).
    Vet du hvordan girkassen er? Slitte synkroringer el.lignende? Hvor befinner du deg i landet?

    Claudio Garcia
    Kongsberg

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    More
    15 years 8 months ago #118 by Iver460
    Girkassen skal passe i militær bil! Tror du kan bruke sjaltemekanisme og stag fra den kassa som står i bilen din i dag, men dette tør jeg ikke garantere. Den mellomakslingen jeg har TROR jeg kan passe, selv med 240-motor, litt usikker. Tilstand skal være god, men jeg har ikke prøvd kassa, den var angivelig byttet ut til fordel for automat.
    Alt ligger i Asker.

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    • kaeddo
    • Visitor
    • Visitor
    15 years 8 months ago #120 by kaeddo
    Høres bra ut. Hvor mye skal du ha for dette?

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    More
    15 years 8 months ago #121 by Iver460
    1700 for kassa og 1000 til om du skal ha med mellomakslingen.

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    • kaeddo
    • Visitor
    • Visitor
    15 years 8 months ago #122 by kaeddo
    Ok. Har ikke råd denne mnd, men kjøper det gjerne til neste mnd om du kan holde det av for meg.

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    More
    15 years 8 months ago #124 by Iver460
    Regner ikke med noe stort rush på dette umiddelbart, så det ligger nok til neste måned!

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    • gd460
    • Visitor
    • Visitor
    15 years 2 months ago #179 by gd460
    hei har du g-kassa enda

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    More
    15 years 2 months ago #188 by 12 strenger
    Den baklykta, er den en komplett lykkt, eller bare glass?

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    • kaeddo
    • Visitor
    • Visitor
    14 years 10 months ago #202 by kaeddo
    Hei Iver460. Jeg har vært syk over lengre tid, derfor det ble stille fra meg. Jeg er fortsatt interessert om du har den liggende enda. Fint om du kan ringe meg på: 98051972

    Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

    Time to create page: 0.051 seconds
    Powered by Kunena Forum