290 GD selges

More
12 years 5 months ago - 12 years 1 month ago #2011 by Puch G
290 GD selges was created by Puch G
God dag folkens

snøen kommer og min GD skulle vel nå blir salgt, eller? Noen interessert?

Den står hos fjeldstad i kommisjon, hvis du ønsker å kjøpe den direkt fra meg, snakke vi rund 135.000 kroner, som den står. Bjørn Egil tar vel litt mer men skal også fixe noe småtterie ved salg.

EDIT: Jeg fjernet bildet, for at teksten skulle være synlig. Roar.
Last edit: 12 years 1 month ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 5 months ago #2022 by Jagman
Replied by Jagman on topic 290 GD selges
Veldig lite opplysninger synes jeg. Hvilken årsmodell er det? Spesifikasjoner? Kmstand? Tilstand?

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2025 by Puch G
Replied by Puch G on topic 290 GD selges

Jagman wrote: Veldig lite opplysninger synes jeg. Hvilken årsmodell er det? Spesifikasjoner? Kmstand? Tilstand?


Det klarer vi jagman, er jå allet angitt på finn men da limer jeg det inne her:

Vogna har et karroseri fra 2000 satt på en 1982 ramme hos Autocenteret Fjeldstad AS (Den blir veteranbil neste år). I tillegg ble motor byttet i desember 2008 hos Keen Autoteknikk i Oslo. Den motoren har nå gått 210 tkm. Bilen viser en km.stand på 360 tkm som gjelder for karosseriet. Ramme har ingen rust og karosseriet er i en meget god stand.

I løpet av det siste året er bilen grundig gjennomgått og alle mangler er utbedret. Liste over deler som er bytet inkluderer bremseskiver og klosser, batteri, fjærer foran, starter, exhaust, glødeplugger og viftereim. Siden har bilen vært godt vedlikeholdt. Geolandar helårsdekk er kjørt en halv sesong. Siste service var i januar hos Keen i Oslo og følge de er det ingeting på bilen som bør skiftes eller fixes i nær fremtid.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago - 12 years 1 month ago #3016 by Puch G
Replied by Puch G on topic 290 GD selges
Hhhm, kansje jeg skulle oppdatere denne tråden siden bilen min er fortsatt min men skal fortsatt selges og ligger ut på finn igjen og bedre og billiger enn nå blir han ikke:

www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33332565
Last edit: 12 years 1 month ago by Puch G.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago - 12 years 1 month ago #3017 by Puch G
Replied by Puch G on topic 290 GD selges
Beskrivelse

Oppdatering 9. mars:
Nå er bilen EU godkjent og står klart for henting! ifm kontrol fikk vogna nye bremseslanger og bremseservice, styringsdemper og nytt dynamo.

Strøken og tøff 2000 mod. Gelændewagen på en ´82 ramme (Veteranbil!).

Dette er en av de siste, robuste 461 fra denne tiden og har masse utstyr inklusive original Webasto varmer med fjernkontroll. Den 2.9 liter 120 hk turbodieselmotor (med vannavkjølt IC) beveger bilen godt og er ikke spesielt tørst til å flytte en så tung bil (1 - 1.2 l/mil).

Vogna har et karrosseri fra 2000 satt på en 1982 ramme hos Autocenteret Fjeldstad AS (Den er veteranbil fra i år som betyr at årsavgivt er bare 405kr og det er ingen omregistreringsavgift).
I tillegg ble motor byttet i desember 2008 hos Keen Autoteknikk i Oslo. Den motoren har nå gått 215 tkm. Bilen viser en km.stand på 365 tkm som gjelder for karrosseriet. Ramme har ingen rust og karrosseriet er i en meget god stand. Det finnes noe smårust men ingenting kritisk. Både karrosseri og motorbytte er godkjent i vognkortet.

I løpet av de siste årene er bilen grundig gjennomgått og alle mangler er utbedret. Liste over deler som er byttet inkluderer bremseskiver og klosser, batteri, fjærer foran, starter, eksos, glødeplugger og viftereim. Bilen er påkostet for rundt 100 000,- kr. Siden har bilen vært godt vedlikeholdt. Medfølgende Geolandar helårsdekk er kjørt en halv sesong.
Last edit: 12 years 1 month ago by Puch G.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.038 seconds
Powered by Kunena Forum