Plutselig sitter jeg med tre korte G-vogner

More
13 years 2 months ago - 9 years 3 months ago #963 by bimmerc

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 9 years 3 months ago by bimmerc. Reason: Nytt bilde

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #965 by maelling
Stilig :) Blir sjalu på deg. Har faktisk lyst på en slik en selv, uten at jeg vet hva jeg skal med en kort g-wagen i tillegg til min vanlige g-wagen :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #966 by bilkar
Kult, fine biler du har der. Spessielt cab`en

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #968 by bimmerc
Takk. At det plutselig er tre er kanskje kult, men tilfeldig.

Den svarte 230GE kom i 1998 men i 2005 havarerte motoren. Jeg prøvde å få tak i byttemotor men endte opp med den sølvgrå 1986 230GE (ombygd i 2002). Senere ble byttemotor satt i den svarte og den endte hos min bror.

Etter en tur til Setermoen sist høst fant jeg ut at hvis jeg skulle delta på Jeep Arctic Challenge flere ganger måtte jeg demontere halve bilen først eller finne en som var litt "enklere" Min onkel var den stolte eier av en 1984 300GD turbo med softtop og siden han pga sykdom ikke lenger kan kjøre den ble vi enige om at det er best at jeg overtar den. Den står ennå i hans garasje men skal hentes når det blir sommer.:woohoo:

Så sier broder'n at den svarte skal selges. Ikke tale om, sier jeg, og dermed sitter jeg med tre stykker. Planen var å ha den svarte som delebil, vadebil, klatrebil og you name it. Men den er rett og slett for bra til det så kanskje får den en ny tender-loving-caring eier. Jeg trenger bare litt tid til å venne meg til tanken.:unsure:

Dessuten har jeg ikke plass til alle og hvis jeg ikke finner en ekstra garasje snart må jeg kvitte meg med mer enn èn bil.:S

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #978 by Bjørnar K
TØFT :woohoo:
Bra du har funnet veien hit :)
Håper du finner en garasje slik at du kan beholde bilene.
Blir morsomt å følge disse bilene fremover :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #995 by bimmerc
Takk, Bjørnar.
Jeg har lest gjennom prosjektet ditt og må si at det gir meg inspirasjon til å bruke mer tid på bilene.
Leser og noterer til den store medalje så nu blir det snart bare go-lyda fra bilparken!!!
Hold oss oppdatert!!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1624 by bimmerc
Så er det snart bare to igjen. Den beste må gå grunnet plassmangel. De to andre får bli mens jeg prøver å selge min BMW eller konas kabriolet. :( jeg liker ikke å selge biler. Det er tungt og deprimerende.

Den svarte har fått nye ventiltetninger og justerte ventiler. Ny gammel girkasse er på vei og hvis jeg blir fornøyd med det mekaniske starter jeg på den kosmetiske delen. Men det skal forbli en offroader! Ingen støyisolering!!!!!

Cab-en er blitt tipp-topp mekanisk og har fått reparert kalesjen (to nye vindu, glidelåser etc). Kalesje funker dårlig i skogen og derfor må jeg nok beholde den svarte..:P Caben skal selvsagt også forbli en offroader.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.058 seconds
Powered by Kunena Forum