Mikkel’s 300gd (RABALDER)

More
5 years 4 months ago #7417 by Mikkel
Da ble det ny w460 igjen.
Denne er det blitt gjort mye med allerede bla:
-603 med stor front montert ic og vannavkjølt turbo.
-Firkantrør kanaler med rocksliders.
-Winch i orginal fanger.
-stål fanger bak
- Arctic truck fjører til panseret bil
- 35" wildpeak vinter/ helårs hjul.
- grom takrigg med div lamper og hilift osv
- ASS seter framme og bak
- beskyttelse plater under transfer kasse og tank
Osv.

Blir først å EU godkjenne den og få den tipp topp teknisk.
Også prøve å få tatt det som er av rust og lakkere.

Videre så lurer jeg litt på om det blir 37-38 og mer heving. Blir isåfall å bygge om til 463 knokkelhus og drivknuter. Og islandbreddere.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 3 months ago #7418 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s 300gd (RABALDER)
Tenkte først å holde meg til 35".
Men falt for fristelsen, så da ble det kjøpt 38x15.50r15 og Island breddere.
Dette kan bli gromt :D

Må nok bytte ut knokkelhus og drivknuter med w463 deler for å få dette til å holde !
Bilen er nok høy nok som den er. Må nok bare heve litt foran for å få den rett.
Støtdempere er justerbare koni av de små spinkle typene, men litt for korte bak. Så da blir det nye dempere eller modifisering av nedre feste på demper bak.




Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 3 months ago - 5 years 3 months ago #7419 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s 300gd (RABALDER)
Pratet med en som var med å bygge bilen for 5-6 år siden og fikk mye ny og nyttig informasjon om bilen.
Bilen ble på den tiden bygget for å brukes på Arctic trophy..
Dieselpumpe ble bygget av dieselmeken men er uten utvendig alda, antagelig 6 eller 7 mm elementer.
Drivknuter ble byttet ut med rcv drivknuter som skal tåle en hel del mer en orginale.
Automat kasse ble overhalt og ny Konverter.

Bilen går utrolig godt så ingen tvil om at det er gjort noe med pumpe.

Har så vidt begynt å gjøre den klar for EU kontroll. Bytta litt lamper og litt småtteri.
Må bytte retur slange fra turbo og litt slange klemmer og diverse småtteri i motor rom for å få den helt tett.
Har også fått en større lekkasje fra automat kasse. Ser ut til å være simring på ingående. Simringen sitter helt ytterts på pumpa så greit å komme til å bytte når kasse og konverter er tatt ut av bil...
Reim strammer sto noe skeivt når jeg kjøpte bilen. Håpet på at det bare var dårlig lager i strammer men viste seg å være ødelagte gjenger på dekslet foran på motor. Så der må jeg enten finne på en kreativ løsning eller bite i det sure eplet å bytte hele front dekslet.

Også fått lagt på 38" på felg men de kommer ikke på bil før den er EU godkjent og i orden !



Attachments:
Last edit: 5 years 3 months ago by Mikkel.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 3 months ago #7420 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s 300gd (RABALDER)
Da ble det bytte av registerdeksel.
Grei jobb men mye skruing.
Fikk simring til girkasse igår så prøver å få tatt ned kassa og byttet den simringen ila uka så den blir klar for EU godkjenning og kjøring til neste helg



Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 3 months ago #7421 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s 300gd (RABALDER)
Var å hentet breddere idag. Skal lakkeres med raptor før de monteres.
Kjøpte samtidig et til sett med 38".
38x14.50r15 tsl super swampere




Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 2 months ago #7428 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s 300gd (RABALDER)
Vært lite skruing i det siste pga flytting til nytt hus.
Men fikk skrud på orginal hjul og fiksa litt småtteri så jeg fikk den EU godkjent 21 desember. Fikk litt tid nå så brukte en kveld på kapping til skjermbreddere og lakkering av breddere.
Og idag så fikk jeg montert skjermbredderene og hjula :)
Det ble helt rått, veldig fornøyd med utseende.
Ikke helt ferdig i hjulhusene framme så blir litt mer jobb med kapping og sveising.

Foreløpig så er det bare kappa masse i ramme rør men på sikt så blir det flytting av karroseri feste.

Skal heve litt mer framme for å få den litt mer rett. Også blir det å borre nye fester til dempere bak og lage forlenger til dempere foran så det blir mer vandring.



Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.353 seconds
Powered by Kunena Forum