MIN FØRSTE G !!!

More
6 years 7 months ago - 6 years 6 months ago #7327 by PLOTAS ARNESEN
Hei alle sammen! Takk for at jeg fikk lov å registrere meg her!
Jeg heter Georgios og kommer fra Hellas. Jeg kom til Norge for 12 år siden og bor på Slevik,Onsøy,litt utenfor Fredrikstad.
Familien vokser fort! Vi blir fem i slutten av oktober og bilen vår,(Mercedes A170 '02),blir rett og slett trang!
Vi bestemte oss å kjøpe noe som er mer romslig...Men siden jeg måtte ta billån,noe som jeg har aldri hatt før , jeg skulle kjøpe drømmebilen min!
Det er en Gelandewagen med diesel motor fra 90 tallet.
Jeg lettet ikke så mye...
Da var det 3 kandidater på Finn.no!
Den ene helt original G300TD fra 1994, nesten ingen rust men snart måtte byttes flere store ting og stor service. Jeg tror det var litt før det hadde begynt å kreve mye penger.
Den andre valg var en original G300TD fra 1998 som hadde flere anmerkninger på NAF testet.Også betydelig mer rust.
Den tredje var en 1996 G300TD med null anmerkninger på NAF testet ,null med rust og med 180000 NOK i påkostninger det siste året!
Det ble den tredje!
Selvfølgelig ikke alt er perfekt med bilen.Det er noe små som må fixes her og der.
Bilen hadde en G63 exteriør kit som ble demontert får å få prute på prisen. Jeg fikk alt originalt på igjen og sparte 60000 NOK.
Det som jeg trenger nå er å komme i kontakt med en av dere som har lengre erfaring enn meg på disse bilene. Jeg har så mye å spørre...
Jeg er ikke vant til alle de nye lydene som jeg hører og trenger en bekreftelse at alt er normalt.
Bilen er nymalt og ser veldig bra ut.
Men monteringen på alle delene,dørene ,støtfangerne plus andre små ting er gjort litt for fort uten noe finjustering tror jeg...
Deres hjelp med praktiske råd og anbefalinger av riktig personer som kan eventuelt reparere eller forhindre en større skade ,hadde vært perfekt .
Er noe av dere i nærheten av Fredrikstad eller i Østfold?
Jeg kan kjøre videre..Jeg kjører ganske ofte til Oslo.
Hvem kan jeg kontakte for å justere dørene som sitter ikke riktig på plass?
Hvem er expert med motorer og girkasser?
Tusen takk på forhånd. Jeg gleder meg å bli kjent med klubben !
Mvh, Georgios.
Last edit: 6 years 6 months ago by PLOTAS ARNESEN. Reason: flere bedre bilder...!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #7330 by PLOTAS ARNESEN
Replied by PLOTAS ARNESEN on topic MIN FØRSTE G !!!
Hei alle sammen! Jeg byttet bildene med noe bedre... Kanskje nå får jeg litt varmere velkomst..

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #7332 by Flakiv
Replied by Flakiv on topic MIN FØRSTE G !!!
Hei, som du sikkert ser er det ikke så veldig stor aktivitet her inne, men det er mer aktivitet på egen facebookside www.facebook.com/groups/308110950078/?mu...f_t=group_highlights - sjekk ut den og be om å bli medlem der, så tipper jeg du får større respons

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.083 seconds
Powered by Kunena Forum