Mikkels 300gd.

More
6 years 11 months ago #7276 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Fikk også handla nye stoler fra samme karen som hadde kassa !:) de gamle var veldig dårlige så dette ble en bra og billig oppgradering på comfort!
Han fortalte om en alternativ vei tilbake som jeg sparte 20minutter på og den måtte selvfølgelig prøves. Så da ble det kryssing av en isbelagt elv og masse dårlige veier fulle av gjørme :p artig var det og gikk dobbelt så fort hehe!
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 11 months ago #7277 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Fikk gjort lit idag også. Bytta fôringer bak og lakkerte stag. Også fikk jeg vaska innerskjermer og ramme og lakkert ramme og inne i innerskjermer.
Ikke ferdig med fôringer foran da det var litt plunder.
Små lei etter 12 timer i verkstedet idag så får fortsette i morgen !


Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 11 months ago #7278 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Fikk bytta resten av fôringene idag og lakkert stagene framme. Fikk også bytta olje i aksler, begge kasser og motor. Fikk også fylt fett i knokkel hus. Også ble det litt kapping av ramme rør og montering av rygge lys.


Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 11 months ago #7279 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Typisk at ting skjer rett før lang tur :lol:
Olje lampa begynte å lyse igår litt etter jeg justerte diesel pumpa.
Tok den in på jobb idag og fikk kobla til måler og ble heldigvis bekreftet at trykket var bra!
La samtidig merke til en lekkasje på ingående på framaksel. Så kjente jeg på fiensen og der var det myyye slak. Fikk tatt av flensen og av med simring for en liten inspeksjon.
Var red for at jeg måtte av med begge stikaksler og ut med diff for å bytte lager eventuelt shimse opp lager skål. Men fikk heldigvis tatt in slakken ved å tighte bolten til flensen skikkelig ! Godt detta ble oppdaget nå ellers kunne det blir havari på vei sørover.
Byttet også simring da jeg hadde en ekstra liggende :)




Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 11 months ago - 6 years 11 months ago #7281 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Turen til drammen gikk som en drøm! Eneste som røyk var spennings regulator men den er nå byttet.
37"ble montert med engang og har fått brukt bilen en del!:)

Attachments:
Last edit: 6 years 11 months ago by Mikkel.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 10 months ago #7288 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Får ikke gjort stort med bilen nå da den står parkert 180 mil unna... men får nå ihverfall lagt noen planer :) Fikk montert firkant feste bak på bilen for noen uker siden. Ble kjøpt hos AT.
Hadde planer om å lakkere bilen men blir å plasti dipe den først. Fargen blir camo green med svarte detaljer. Vet ikke helt om jeg skal ha takteltet svart eller i grønn men det får vi se på.
Ellers så tenker jeg å kjøpe enten en 460 dele bil eller 123 også bygge om min til automat og kjøpe 7,5mm pumpe.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 10 months ago #7289 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Mikkels 300gd.
Hei,
Plastidip er interessant men lurer på hvor godt grunnarbeid som må til og hva slags grunnarbeid. Kan jo ikke bare dekke over rust etc?Eller brukes plastidip kun for å forandre farge på et ellers bra karosseri?

En ting som forundrer meg litt er at dere vil ta ut så mye hestekrefter fra motorene. 460 er jo ingen racerbil og synes ikke den er særlig æ kjøre i stort over 100 km/t så det er vel neppe farta som lokker? 0-100 blir vel ikke imponeranes heller så da er det vel bare trekkraft til å dra på henger og last. Men hvilken girkasse fra personbil klarer det? Sjøl vet æ veldig lite om dette og får bare dunkle svar når æ spør. Er det bare en hype eller ligger det fornuft bak (ikke bare galskap)?

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 10 months ago #7290 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Hei. Bilen må vaskes skikkelig rent og nei bør ikke lakke over rust og dritt. Er for å forandre farge på et ellers bra karroseri ja:) å lakkere hele Blir mye mer jobb og da bør man være sikker på hvem farge man velger.

Ikke planer om å ta ut alt for mye. Rundt 250 hadde ikke gjort noe ;)
Ikke for å få noe serlig fart over 100 men for å kunne holde fartsgrensa oppover bakke med 37" og litt vekt i bilen. Og ikke minst for å kunne holde over 20kmt oppover bratte bakker med henger.
Og så er det sånn generelt greit med litt mer hk en de orginale 125.. når det gjelder girkasse så er automat fra 123 eller 460 det man bør satse på. Har man ei bra kasse som er justert riktig osv så holder den. Sender du den eventuelt ned til Bergs automat service og koster på den rundt 10 lapper så får du ei bra kasse.

Og 0-100 blir ikke så ille faktisk :p

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 9 months ago #7301 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Ikke skjedd så mye med bilen i det siste men litt har jeg fått gjort på den uka jeg har vært sørpå. Har bestilt nytt maggiolina taktelt, men pga over dobling av ordne fra i fjord til i år på fabrikken i Italia. Så klarer de ikke levere taktelt til ferien. Men var heldig å fikk låne et eldre maggiolina telt av campingsport.
Også fått montert skikkelig markise ! Den er kjekk å ha på tur. Enkel og rask å sette opp og av skikkelig kvalitet. Bilen fungerer som vanlig helt utmerket men vurderer fortsatt sterkt å sette i automat.
Også fått montert splitter nye 10x15 felger og nye 37" dekk.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 9 months ago #7304 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkels 300gd.
Ble 1 uke ferie med bilen. Må bare si det at skal du ha skikkelig taktelt som har uslåelig kvalitet og komfort så må du velge maggiolina! Drivet med taktelt i 60 år og det vises! Det teltet jeg nå låner på bilen er 14 år gammelt og like strøkent som nytt. Selv i skikkelig Piss regn og vind sto det like støtt og helt vann tett.

Ellers så har jeg fått montert nye panser låser og litt småtteri

Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.245 seconds
Powered by Kunena Forum